עקב חוק 'קרן הארנונה': הרשויות מאיימות בשביתה

מערכת האתר No Comments on עקב חוק 'קרן הארנונה': הרשויות מאיימות בשביתה

ראשי רשויות בשלטון המקומי קיימו דיון חירום שבסיומו הכריזו על השבתה אלא אם יוסר חוק קרן הארנונה מחוק ההסדרים. יושבתו גנים, שירותי תברואה, ופעילות המאבטחים. בכירים בקואליציה זלזלו בהתנגדות של השלטון המקומי: "זו שביתה של הרשויות העשירות במרכז הארץ"

ועידת השלטון המקומי צילום: מורג ביטן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך השבועות האחרונים, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' העלה רעיון  להקים קרן ארנונה שכל תכליתה היא להוציא כספים מרשויות חזקות כלכלית, ולהעבירם לרשויות שונות. היום ב-14:00 תתקיים ישיבת חירום של ראשי רשויות והשלטון המקומי, בין הצעדים שנשקלים השבתת מערכת החינוך, פינוי אשפה ושירותים נוספים בעקבות הניסיון להעביר את קרן הארנונה. לדוגמה, ר"ע רמת גן כרמל שאמה הכהן מאיים לעצור את התקציב לתיכון החרדי לוסטיג במידה וקרן הארנונה תעבור.

מנגד, בכירים בקואליציה טוענים: "לקרוא לצעד של השלטון המקומי ״שביתה כללית״ זה בלוף, זו שביתה של הרשויות העשירות במרכז הארץ. רוב הרשויות מרוויחות מחוק קרן הארנונה מיליונים נחוצים שיסייעו משמעותית לתושבים רבים ובעיקר לפריפריה, ויתנו מענה למשבר הדיור וזינוק המחירים.

על פי החלטת ראשי הרשויות בישיבת החירום שהתקיימה היום, בעקבות הצבעת ועדת הכספים על העברת ״קרן הארנונה״ כחלק מחוק ההסדרים, מודיע השלטון המקומי על השבתה כללית של כלל השירותים המוניציפליים החל ממחר, יום שני, 15.5.2023, אלא אם יוסר חוק קרן הארנונה מחוק ההסדרים.

"אנחנו מתנגדים לקרן הארנונה, והתנגדנו לכל אורך כל הדרך. יש כאן נסיון לפגוע בחינוך, ברווחה, בתרבות וביכולת שלנו לספק שירותים מוניציפליים לתושבים שלנו ולהביא לקריסה של הרשויות המקומיות. לא מתפקידנו לדאוג למקורות תקציביים לפתרון משברים לאומיים. החוק הזה נולד בחטא ולא יתרום בשום צורה לפתרון משבר הדיור. לצערנו, לאחר שכל ההתנגדויות נתקלו בחומה אטומה, לא נותר לנו אלא להשבית את השירותים המוניציפליים ולהילחם על זכויות התושבים שלנו" מסרו בשלטון המקומי.

הבוקר דווח כי רה"מ נתניהו מתכנן להדיח את חיים ביבס מתפקידו כיו״ר הוועדה המוניציפלית של הליכוד לקראת הבחירות לרשויות המקומיות. מועמדים להחליפו השרים ברקת או זוהר. אך דובר הליכוד הגיב כי חיים ביבס כלל לא נבחר ליו״ר הועדה המוניציפאלית ולכן הדיווחים כאילו הוא הודח, הם אינם נכונים.

להלן חלק מהרשויות המרוויחות מההצעה: אופקים, אור עקיבא, אשקלון, באר שבע, בת ים, דימונה, טירת הכרמל, לוד, מגדל העמק, מעלות, נהריה, נוף הגליל, נצרת, נתיבות, נתניה, עכו, עפולה, צפת, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית גת, קרית ים, קרית מוצקין, קרית מלאכי, קרית שמונה, רחובות, רמלה, שדרות, גן יבנה, דלית אל כרמל, חורפיש, חצור הגלילית, ירכא, מרר, מ.א אשכול, מ.א גולן, מ.א גלבוע, מ.א חוף אשקלון, מ.א לכיש, מ.א מעלה יוסף, מ.א שפיר.

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה: קרן הארנונה היא חוצפה ממדרגה ראשונה ומהווה הפרת הסכם חמורה שהמדינה חתמה עימנו – ונסרב לה בתוקף! במהלך השבועות האחרונים עלה במלוא העוצמה על ידי שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' הרעיון ההזוי להקים קרן ארנונה שכל תכליתה היא להוציא כספים מרשויות חזקות כלכלית, כמו אור יהודה, ולהעביר לרשויות שונות. לא אתן לזה יד ולא אסכים לכך בשום אופן!

אני מזכירה לכולכם שבשנת 2017 כאשר חתמנו על הסכם הגג, התנינו את החתימה בכך שהעירייה מצידה נכנסת מתחת לאלונקה בצל משבר הדיור (שרק התעצם מאז) ותקדם את הקמתן של שתי שכונות מגורים בהיקף של כ-5,000 יחידות דיור, ובתמורה תקבל הזדמנות לפתח איזור תעסוקה ענק בהיקף של מיליון מ"ר שיאפשר לספק סל שירותים רחב לכם התושבים. זה היה התנאי ועל זה חתמנו.

אלא שכעת סמוטריץ' החליט לשנות את כללי המשחק. הרעיון של קרן הארנונה היא להעביר את הכספים שייכנסו מאיזור התעסוקה שלנו וחלק ממנו ינותב לרשויות אחרות. המשמעות היא פגיעה ישירה בכם התושבים – ולכך לא אתן יד. בימים האחרונים עליתי לכנסת מספר פעמים כדי להשמיע את דעתי הנחרצת, ובגיבוי של מרכז השלטון המקומי אנו ערוכים לצאת למאבק חסר פשרות ואף להשבית את עבודת העירייה. נמשיך לעדכן!"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד על אישור הכספים הקואליציוניים בישיבת הממשלה: 13.5 מיליארד שקלים הממשלה הזו מחלקת לעצמה, בכספים קואליציוניים. כספים קואליציוניים תמיד היו, אבל לא שום דבר שמתקרב לזה. זה מושחת, זה חסר אחריות, זו כניעה לסחטנות חסרת בושה. 13.5 מיליארד שקל זה הכסף של הציבור היצרני בישראל. במקום להשקיע אותו בחינוך של הילדים שלנו, בהורדת יוקר המחיה הבלתי נסבל, במנועי צמיחה כלכליים, במיגון מעונות יום בעוטף עזה, הם משקיעים אותו בקניית קולות.

במקום לעודד הצלחה ואחריות כלכלית, הם החליטו לשדוד את הארנונה של הערים שמובילות את הכלכלה הישראלית, ולהעביר את הכסף למצביעים שלהם. הכסף הזה ישמש רק לדבר אחד: לצ'פר את החברים של סמוטריץ' וגולדקנופף. רק אבי מעוז יקבל 285 מיליון שקל למימון הסתה נגד נשים ומיעוטים. מדובר בהמשך המהפיכה המשטרית באמצעים כלכליים. נתניהו מכר לחרדים ולסמוטריץ' את הכלכלה הישראלית ואת עתיד הילדים שלנו בשביל להישאר בשלטון.



0 תגובות