בן גביר מאיים בפירוק הממשלה; סמוטריץ' דורש: לכנס את הקבינט

איתי גדסי No Comments on בן גביר מאיים בפירוק הממשלה; סמוטריץ' דורש: לכנס את הקבינט

השר בן גביר מאיים בפירוק הממשלה ברקע הוצאת הכוחות מחאן יונס. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו: יש לכנס במיידי את הקבינט המדיני המורחב

Itamar Ben Gvir and Bezalel Smotrich attend a plenum session on forming the government, in the Israeli parliament, on December 29, 2022. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** כנסת מליאה כינון הממשלה בן גביר בצלאל סמוטריץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מאיים בפירוק הממשלה, על רקע נסיגת כוחות צה"ל מחאן יונס ואומר כי "אם ראש הממשלה יחליט לסיים את המלחמה ללא מתקפה נרחבת על רפיח על מנת להכריע את חמאס, לא יהיה לו מנדט להמשיך לכהן כראש הממשלה".

במקביל, השר בצלאל סמוטריץ', זימן את השרים וחברי הכנסת של מפלגתו לעדכונים ולהתייעצות שהוגדרה "דחופה" בעקבות יציאת הכוחות מחאן יונס.

בתום הישיבה, כתב סמוטריץ׳ בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "בעקבות המצב הנתון של הוצאת הכוחות המתמרנים מעזה והורדת עצימות המלחמה באופן כללי תוך כדי עיכוב של שבועות ארוכים מאוד בכניסה לרפיח, יחד עם הדיווחים על נכונות ישראלית לדון בחזרת תושבי עזה לצפון הרצועה ובפועל להביא להפסקת המלחמה, ובנוסף לפרסומים על הענקת מנדט נרחב מאוד לצוותי המשא ומתן, אני דורש ממך לכנס עוד הערב דיון מיוחד של הקבינט המורחב בו נקבל עדכון מלא ואת כל המידע על מצב המלחמה.

"״הפורום היחיד המוסמך לקבל החלטות מכריעות בזמן מלחמה זהו הקבינט המורחב, אך לצערי לא כך פועלים הדברים ואנו רואים כי החלטות מתקבלות בקבינט המצומצם ללא אישור או עדכון הקבינט המורחב תחת לחצים בינלאומיים שפוגעים במומנטום של המלחמה ובאינטרסים הביטחוניים שלנו.

״אני כבר מתריע שבועות ארוכים שבמקום להוריד את הרגל מהגז אנו צריכים להגביר את הלחץ על חמאס בעזה, וזו הדרך היחידה בה נוכל להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס. לכן אני חוזר על דרישתי לכנס את הקבינט המדיני המורחב עוד הערב לדיון דחוף בנושא״.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לכך: "מזכיר לראש הממשלה – יש עתיד מוכנה לתת בכל רגע נתון רשת בטחון מלאה לעסקת חטופים. 24 אצבעות זה הרבה יותר ממה שיש לבן גביר וסמוטריץ׳".

כזכור, אמש יצאו כלל הכוחות המתמרנים מחאן יונס, לאחר 4 חודשי לחימה. בצבא הסבירו כי כי אוגדה 98 יוצאת להתרעננות ותמשיך לפעול לפי צרכים ולפי מידע מודיעני. "יותר חשוב שיעשו פשיטות ממוקדות מאשר להחזיק כוחות", אמרו במערכת הביטחון.

יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער תקף אתמול בתגובה להוצאת הכוחות: "ללא קשר למה שיקרה בהמשך המלחמה, הירידה המתמשכת בכל החודשים האחרונים בהיקף הכוחות ובעוצמת הלחץ הצבאי – הרחיקה ומרחיקה אותנו מהשגת יעדי המלחמה. יש לכך קשר ישיר גם להתרחקות מהגעה למתווה חטופים חדש".



0 תגובות