רקטות על הערים? מסבירן 'פיקוד העורף' עם ההנחיות

מערכת האתר No Comments on רקטות על הערים? מסבירן 'פיקוד העורף' עם ההנחיות

מסבירן "פיקוד העורף' יצחק טסלר בראיון מיוחד לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' ברקע אירועי היום ומבצע 'מגן וחץ' שכבר גבה היום הרוג בעיר רחובות ועוד מספר פצועים | האזינו

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האזינו להנחיות המלאות:

בעת קבלת התרעה, יש להיכנס למרחב המוגן בהתאם לזמן ההתגוננות העומד לרשותנו ולהמתין בו 10 דקות. פעולה זו יכולה למנוע פציעות קשות כתוצאה מנפילת רקטה או טיל ואף יכולה להציל את חיינו. להנחיות התנהגות בעת קבלת התרעה בעת ירי רקטות וטילים.

חשוב מאוד לבחור את המרחב "הכי מוגן שיש", בהתאם ליכולת להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו מרגע קבלת ההתרעה ובהתאם למיגון הקיים. לבדיקת זמן ההגעה למרחב המוגן העומד לרשותכם היכנסו והזינו את שם היישוב.

סדר העדיפות לבחירת המרחב המוגן:
1. ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) – הם הבחירה המועדפת.

2. מקלט:

מקלט בבניין משותף – בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו, או ללא תלות אם ניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי.

מקלט ציבורי – בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו.

3. חדר מדרגות פנימי – ללא קירות חיצוניים, חלונות ופתחים:

בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט – יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות, ואין לשהות בקומת הקרקע. בבניין מעל 3 קומות, כל קומות חדר המדרגות מוגנות פרט לקומת הקרקע ושתי הקומות העליונות.

בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט – יש לשהות בגרם המדרגות של הקומה האמצעית. בבניין בן שלוש קומות, קומת חדר המדרגות המוגנת ביותר היא הקומה האמצעית (קומה שנייה).

4. חדר פנימי מוגן – אם אין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור כמרחב מוגן בחדר פנימי מוגן עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. אין לבחור במטבח, מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ. בעת קבלת התרעה, יש לשבת צמוד לקיר פנימי, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת.

מקומות שאינם יכולים לשמש כמרחב מוגן
אין לבחור מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ.

דגשים חשובים
• אם אין גישה לחדר מוגן, או לחדר מדרגות פנימי או לחדר פנימי, יש לשכב על הרצפה ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

• אם מתקבלת התרעה בעת שהייה במבנה בבנייה קלה, מבנה יביל, קראוון ומבנה מגבס או מעץ – יש לצאת מהמבנה ולהיכנס למרחב מוגן בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו. אם לא ניתן להיכנס למרחב מוגן בזמן ההתגוננות, יש לצאת מהמבנה, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. כאן ניתן לקרוא מדוע חשוב לשכב על הקרקע.

• אין לשהות ברחבת הכניסה לבניין, מכיוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילות טילים בסמוך לבניינים.

• חשוב להשאיר את דלת הכניסה לבניין פתוחה לטובת הציבור השוהה בחוץ.

• יש אוכלוסייה גדולה שחדר המדרגות הוא המרחב המוגן הטוב ביותר עבורה. זיכרו לשים כיסא עבור האוכלוסייה המבוגרת.

זיכרו: המרחב המוגן שנבחר בהתאם להנחיות אלו, מקטין משמעותית את הסיכוי להיפגע מרקטות ומרסיסים ובכוחו להציל חיים.

שמירה על תקינות המרחב המוגן
כדי שהמרחב המוגן יוכל לשמש אותנו בשעת חירום, יש לשמור על תקינותו בשגרה ועל דרכי המעבר אליו פנויות, בהתאם לדגשים הבאים:

• יש לתכנן מראש את דרך ההגעה למרחב המוגן ולפנות אותה ממכשולים וחפצים שעלולים להפריע לתנועה כדי להימנע מנפילות ומפציעות אפשריות. יש לוודא כי כל המעברים וחדרי המדרגות אינם חסומים למעבר.

• אם המרחב המוגן שלנו הוא הממ"ד – יש לשמור עליו תקין ולא לעשות בו שינויים שאינם מותרים בתקנות. בקישור הזה ניתן לקרוא מה השימושים המותרים והאסורים בממ"ד, אילו שינויים אין לעשות בו וכיצד מתחזקים אותו באופן שוטף.

• אם המרחב המוגן שלנו הוא המקלט המשותף – יש לשמור עליו תקין ולא לעשות בו שימושים שאינן מותרים. בקישור הזה ניתן לקרוא כיצד יש לשמור על תחזוקת המקלט המשותף.

• יש להכין במרחב המוגן ציוד להכין לשעת חירום וכן רשימת דרכי תקשורת של ארגוני החירום, בני משפחה ושכנים.

• בשעת חירום – יש לסגור ולנעול עם תחילתו של מצב החירום את חלון הפלדה החיצוני וחלון הזכוכית הפנימי עד לסיום מצב החירום. אם מותקן חלון זכוכית עם שתי כנפיים (דו-כנפי מסוג כנף על כנף), יש להסיר אותן ולמקם מחוץ לממ"ד.



0 תגובות