"מדינת חלם": זעם על הודעת החזרה ללימודים ברגע האחרון

פנחס בן זיו 2 Comment on "מדינת חלם": זעם על הודעת החזרה ללימודים ברגע האחרון

בשעת לילה מאוחרת מעדכן פיקוד העורף כי בניגוד להוראות הקודמות, מוסדות החינוך כן יפעלו הבוקר. ברשויות המקומיות זועמים על שינוי ההחלטה ברגע האחרון ללא עדכון מראש, ומודיעים כי יפתחו את המוסדות באיחור משמעותי. מרכז השלטון המקומי תוקף: "הנחתת הודעות באמצע הלילה – חוסר אחריות שמשקף את הניתוק מהציבור". תלמודי התורה כבר חזרו אתמול לשגרה בהוראת מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שפיקוד העורף הורה על סגירת כל מוסדות החינוך עד היום בערב, אמש הוא עדכן את ההנחיות וקבע כי ניתן לחזור לשגרה ולקיים פעילות חינוכית כרגיל. ההודעה נמסרה בשעות הערב המאוחרות ועוררה זעם רב כאשר רשויות רבות הודיעו כי לא יוכלו להתארגן לפתיחת המוסדות בהתראה כה קצרה.

בשעה 18:00 אחה"צ עוד פורסם כי בתום הערכת המצב, מדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף נשארת ללא שינוי ובתוקף עד ליום שני 15.04.2024 בשעה 23:00. נציג פיקוד העורף הגדיל לעשות ומסר למנכ״לים כי אין צפי לשינוי בהנחיות פיקוד העורף – ובהתאם לכך לא יתקיימו מחר לימודים. רק בשעה 23:00 נקבע כי ניתן לחזור לשגרה מלאה.

ביישובים רבים נמסר כי הלימודים יחלו היום באיחור ובמספר ערים אף הבהירו כי הלימודים יתחדשו רק מחר: כך למשל ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שכתב כי: "פיקוד העורף הודיע ב-1 בלילה ש'חוזרים ללימודים מלאים", איזה יופי, והרשויות המקומיות? כרגיל, תסתדרו לבד".

מרכז השלטון המקומי בהודעה לתקשורת: "פתיחת מסגרות חינוך דורשת התארגנות והערכות מסודרת, הכוללת הפעלת צוותי חינוך, הסעות, הזנה ועוד. זה לא נעשה בלחיצת כפתור, ודורש זמן התארגנות מראש. הנחתת הודעות באמצע הלילה, מבלי לתאם עם השלטון המקומי, זה חוסר אחריות ומשקפת את הניתוק מהציבור. הרשויות המקומיות צריכות להתמודד עם השלכות ההחלטה וזריקת האחריות. השלטון המקומי פועל במהירות בכדי לחזור לשגרת פעילות כמה שיותר מהר עבור התושבים".

תלמודי התורה במגזר החרדי נפתחו כבר אתמול בבוקר, כאשר בהוראת מרן ראש הישיבה הגר"ד לנדו ומרן ראש הישיבה הגרמ"ה הירש כתות ד' ומעלה החלו את הלימודים משעה 10 בבוקר, אתמול.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לא נורמליים, גם אם זה היה ברגע האחרון, למה חלק מבתי הספר לא יכולים לפתוח? מה קרה? מעצבנים

  2. 1

    שיירות של ילדות עומדות מאחורי שער נעול שאסור לשומר לפתוח בגלל שאין שם מורות בכלל
    כאוס
    האמהות חושבות שהילדה הלכה לקייטנה והילדות מופקרות
    תת תפקוד