לאחר הפיגוע: הראשל"צ שלח מכתב חיזוק לקהילה בתוניסיה

נתי קאליש No Comments on לאחר הפיגוע: הראשל"צ שלח מכתב חיזוק לקהילה בתוניסיה

מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שלח מכתב תנחומים לקהילה היהודית באי ג'רבא שבתוניסיה לאחר הפיגוע הקשה בו נרצחו שני יהודים במקום. "שנזכה בקרוב לגאולת עולמים ונזכה לראות איך הקב"ה נוקם נקמת דם עבדיו השפוך"

צילום: איתי קצב
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שלח מכתב תנחומים לקהילה היהודית בתוניסיה, בעקבות הפיגוע הנורא שבו נרצחו שני בני הדודים אביאל ובנימין חדד הי"ד בפתח בית הכנסת העתיק בג'רבא בעת חגיגות ל"ג בעומר.

במכתבו קרא מרן לבני הקהילה להתחזק ולהמשיך את חיי הקהילה במקום ולא להרפות בעקבות האסון הכבד. במכתב הביא מרן את דברי חז"ל על מעלתם וקדושתם של הנרצחים על קידוש השם שאיש לא יכול לעמוד במחיצתם.

'שמענו בכאב עצום על השבר הגדול ביומא דהילולא של הרשב"י זיע"א. שבר על שבר איום ונורא לב מי לא יחרד משמועה קשה ונוראית זו, ואותם מרצחים שפלים ימ"ש בחרו דווקא במקום התפילה הקדוש לבצע את זממם' כתב מרן.

בדבריו לבני הקהילה הביא מרן את דברי רבי שמעון בר יוחאי שהלכה היא שעשיו שונא ליעקב. 'עצם קיומנו בארץ הקודש, שברוך השם גבר עלינו חסדו והתאחדנו שוב מכל קצוות תבל בירושלים עיר קדשנו ותפארתנו. זהו האות שעם ישראל הוא עם הנצח, וכל הניסיונות להכחידו בעבר בהווה ובעתיד לא יצלחו' הוסיף מרן במכתב לבני הקהילה.

בסיום המכתב שמוען לרבה של תוניסיה הרב חיים ביתאן איחל הראשון לציון שנזכה בקרוב לגאולת עולמים ונזכה לראות איך הקב"ה נוקם נקמת דם עבדיו השפוך.

 



0 תגובות