מסתמן: הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד – לפנות בוקר

    קובי פינקלר No Comments on מסתמן: הפסקת אש בין ישראל לג'יהאד – לפנות בוקר

    במשך שעות דווח על מגעים להפסקת אש בתיווך מצרי – שהתעכבה • גורם מדיני הבהיר כי זו לא תיכנס לתוקף לפני שעות הבוקר. ראש הממשלה נשא הצהרה משותפת עם השר גלנט אחרי שעשרות רקטות נורו לרחבי הארץ: "המערכה טרם הסתיימה"

    יירוטים מעל הדרום. (תמונת ארכיון) צילום: פלאש 90
    21:16
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on חילול קברי ישראל בפריז: "חייבים לעצור את החרפה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עשרות רקטות שוגרו הלדרום, לשפלה ולמרכז. במערכת הביטחון לא הופתעו מהירי ומיד אחריו מטוסי חיל האוויר החלו להפציץ ברצועה. בין יעדי התקיפות – מתחמים צבאיים ואתר לייצור אמצעי לחימה של הג'יהאד האיסלאמי. המטח שנורה לרחבי הארץ מגיע על רקע הדיווחים על עיכוב במגעים להפסקת אש בשל חוסר נכונות של ישראל להתחייב על הפסקת החיסולים הממוקדים ברצועה.

    בשעות האחרונות העבירו במצרים מסרים לישראל בניסיון להביא לרגיעה, לפיהם, בג'יהאד האיסלאמי לא מעוניינים בהסלמה וניתן לסיים את הסבב תוך שעות בהן תופסק האש הטרוריסית כלפי ישראל. בארגון הטרור אישרו את המגעים להפסקת אש גם באופן רשמי בכלי תקשורת ערביים. הפסקת אש שתיכנס לתוקפה הלילה, בהפסקת האש על לפנות בוקר.

    שר הביטחון, יואב גלנט, שוחח הלילה (ד׳), עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. בשיחתם, השר גלנט פירט על פעולות צה״ל נגד ארגון הג׳יהאד האסלאמי ברצועת עזה. שר הביטחון הדגיש בפני המזכיר אוסטין את הצורך המהותי שהיה בחיסול הנהגת הג׳יהאד ברצועת עזה, שהייתה אחראית על שיגור רקטות לעבר מדינת ישראל ועל אכוונת פיגועים משטחי יהודה ושומרון נגד אזרחים ישראלים.

    השר גלנט אמר לעמיתו האמריקני כי ישראל נחושה להגן על עצמה ולמנוע בכל מחיר פגיעה באזרחיה. כמו כן, הדגיש את המעורבות האיראנית לתמיכה ולמימון פעולות הטרור של הג׳יהאד האסלאמי. שר הביטחון גלנט הודה למזכיר ההגנה אוסטין על עמידתה האיתנה של ארצות הברית לצד ישראל במאבק נגד הטרור, ועל תמיכתו האישית בפעולות מערכת הביטחון.

    במקביל, צה"ל תקף מפקדה של היחידה הרקטית ואתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה. מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו לפני זמן קצר אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה.

    בנוסף, נתקפה מפקדה של היחידה הרקטית של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני בבית להיא שבדרום רצועת עזה, ובו חמ"ל שמשמש לתכנון ושליטה של מתווי ירי לעבר שטח ישראל.

    כוחות המשטרה בהם חבלנים, פעלו בעיר אשקלון, בעקבות פגיעת רקטה סמוך ל 2 בתים שנגרם להם נזק.16 נפגעים, 8 נפגעי חרדה, 8 נפגעי גוף עם חבלות כתוצאה מריצה לממ"ד בזמן האזעקה. כולם במצב קל. חבלני המשטרה והשוטרים פועלים לבידוד הזירה על מנת לסרוק אחר שרידי נפץ, ולהבטיח את שלומם של כוחות החרום וההצלה והתושבים המתגוררים בבתים הסמוכים.

    המשטרה קוראת לציבור להישאר בקרבת מרחבים מוגנים, להישמע להנחיות המשטרה ופיקוד העורף, ולהימנע מהגעה לזירות.



    0 תגובות