במקביל לשיגורים מעזה: צה"ל בסדרת תקיפות ברצועה

    חדשות קול חי No Comments on במקביל לשיגורים מעזה: צה"ל בסדרת תקיפות ברצועה

    עשרות רקטות לעוטף עזה, מטוסי חיל האוויר החלו לתקוף ברצועה. בישראל הבטיחו "תגובה משמעותית לירי" ובמערכת הביטחון מספרים כי הם מביאים בחשבון כי זו עלולה להוביל להסלמה. במקביל לתקיפות, אזעקות צבע אדום נשמעו בשדרות, בעוטף עזה ובמערב הנגב

    הפצצות בעזה. ארכיון צילום: פלאש 90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אחרי ירי של עשרות רקטות, מטוסי חיל האוויר תוקפים בשעות ברצועת עזה בכמה מוקדים – בהם מתקנים ומוצבים של חמאס. במקביל, אזעקות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה, בשדרות ובמועצה האזורית מרחבים שבמערב הנגב. בשלב זה אין דיווח על נפגעים.

    גורמי ביטחון מסרו לנו קודם לכן שתהיה תגובה משמעותית לירי הרקטות וצריך להיות ערוכים להתפתחות. הגורמים אומרים שמוקדם לדעת איך תראה התגובה בצד העזתי ורק בבוקר יוחלט כיצד לנהוג באזור עוטף עזה.

    דובר צה"ל מסר בהמשך לדיווח על הפעלת התרעות, זוהו ארבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד ושלושה נפלו בשטח פתוח.

    התקיפות של חיל האוויר נמשכות במקביל לירי הרקטות ושורת אתרים של חמאס הופצצו. כך, שולחת ישראל מסר ישראל לארגון הטרור ומבהירה שהיא רואה בו את הריבון ברצועה, על אף שחלק מהתקיפות בוצעו בדי הג'יהאד האיסלמי.

    בתום הערכת מצב ביטחונית בראשות ראש הממשלה נתניהו, ובהשתתפות ראשי מערכת הביטחון גורם ביטחוני הבהיר כי תהיה תגובה ישראלית רחבה. לפי שעה, נראה כי זו צה"ל לא צפויה להגיע עד למבצע צבאי – אך בישראל בהחלט נערכו לתקיפה משמעותית. עוד נלקח בחשבון כי פעילות צה"ל עלולה להוביל להסלמה, ולירי נוסף מצד עזה.

    עשרות רקטות שוגרו במהלך היום לעבר עוטף עזה. בשעות הצהריים פגעה רקטה ישירות באתר בנייה בשדרות ו-3 עובדים זרים נפצעו, אחד מהם במצב בינוני-קשה. הירי החל כבר בשעות הבוקר לאחר שדווח על מותו של בכיר הג'יהאד ח'דר עדנאן, ששבת רעב במשך קרוב ל-3 חודשים ברצף.



    0 תגובות