יום המוזיאונים הבינלאומי: כניסה חינם בל"ג בעומר

קובי פינקלר No Comments on יום המוזיאונים הבינלאומי: כניסה חינם בל"ג בעומר

במסגרת יום המוזיאונים הבינלאומי מפרסם איגוד המוזיאונים הישראלי את רשימת המוזיאונים שיהיו פתוחים לקהל הרחב לכניסה חינם ביום ל"ג בעומר (5.5.23). אם חשקה נפשכם בטיול עם המשפחה הכתבה הזו היא בדיוק עבורכם

מוזיאון. ארכיון צילום: Nati Shohat/FLASH90
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איגוד המוזאונים הישראלי והמוזאונים ברחבי הארץ, מזמינים את הציבור הרחב לבקר בעשרות מוזאונים ללא עלות, לרגל יום המוזאונים הבין-לאומי, שיחול בל"ג בעומר. השנה מתקיים יום המוזאונים הבינלאומי בסימן: מוזאונים, קיימות ורווחה, נושא זה נבחר במטרה להפנות זרקור אל תפקידם החשוב של המוזאונים בעיצוב ויצירת עתיד בר קיימא.

במסגרת יום זה יקיימו המוזאונים השונים מגוון פעילויות ייחודיות בנושא- תערוכות, סיורים מיוחדים והדרכות, שיחי גלריה, חשיפה לתערוכות חדשות ולמוצגים ייחודיים, פעילויות מיוחדות לילדים, סדנאות יצירה ועוד.

יום המוזאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה, מזה 40 שנה, ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את מודעות הציבור לחשיבות תרומתם של המוזיאונים לחברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו ולהנגיש לקהל הרחב את תחומי המדע, האמנות, האדריכלות, היסטוריה ומורשת תרבותית – המוצגים במוזאונים. בשנה שעברה השתתפו באירוע יותר מ-37,000 מוזיאונים בכ-158 מדינות וטריטוריות, ישראל בתוכם.

בין הפעילויות שיתקיימו במוזיאונים השונים והסגורים בשבת ביום זה:

מוזיאון חצר הישוב הישן יקיים שיח גלריה עם אוצרת המוזיאון- מה הקשר בין שמלה העשויה משק קמח, שולחן העשוי ממכסה של סיר ואנשי הישוב הישן? על מיחזור בימים שלא חשבו על איכות הסביבה.

המוזיאון הימי הלאומי יקיים סדנת סטופמושן עם חומרים ממוחזרים. בעזרת בדים, קרטון ושלל חומרים ממוחזרים אחרים, ניצור סרטונים קצרים למען שימור, קיימות ואיכות הסביבה (הפעילות בתשלום).

מוזיאון הרמן שטרוק יקיים סדנת מונוטייפ והדרכה קצרה במוזיאון בדגש על ההבחנה בין טכניקות ההדפס השונות ולאחר מכן, סדנת מונוטייפ על גבי ניירות רדי מייד (נייר בשימוש חוזר) הפעילות בתשלום

רשימת המוזיאונים המלאה הפתוחים ללא תשלום, שעות הפתיחה, הפעילויות השונות מפורסמים באתר איגוד המוזאונים הישראלי www.icom.org.il ובאתרי האינטרנט של המוזאונים ברחבי הארץ.

יו"ר איגוד המוזיאונים, רז סמירה: "יום המוזאונים הבינלאומי הינו יום חג בינלאומי, בו אלפי מוזיאונים בעולם מעלים על נס את תרומת המוזיאונים לתרבות, בקשת רחבה של נושאים ומזמינים את הציבור לקחת חלק פעיל בחגיגה חווייתית, ייחודית ומעשירה. במוזיאונים שמורים נכסי תרבות מוחשית, המהווים חוסן תרבותי, ולהם יש תרומה חברתית גדולה".

"מוזיאונים רבים עוסקים בנושאים חברתיים, מעלים סוגיות רגישות, ועוסקים במחקר, חינוך והעשרה. הנושא השנה העוסק בקיימות, שינויי אקלים וחינוך סביבתי, הינו נושא חשוב לקיום הפיזי על כדור הארץ, מוזיאונים רבים פועלים למען עיצוב ויצירת עתיד בר קיימא".

איגוד המוזאונים ואיקו"ם ישראל מייצג את מרבית המוזאונים בישראל ומונה כ-2,000 חברים המעורבים בכל תחומי העשייה המוזיאלית. האיגוד פועל לקידום המוזיאונים ופעילותם, ליצירת שיתופי פעולה, קידום מקצועי של הסגל המוזיאלי ובפיתוח קשרים מקצועיים עם מוסדות חינוך ותרבות בארץ ומחוצה לה. האיגוד פועל בזיקה לעקרונות איקו"ם, ארגון המוזיאונים הבינלאומי שמרכזו בפריז הפועל בחסות אונסק"ו. איגוד המוזיאונים הישראלי הוא האיגוד הלאומי המוכר שמייצג את ישראל באיקו"ם העולמי.



0 תגובות