תורחב זכאותם של יתומי החללים להטבת מס ברכישת דירה

צבי טסלר No Comments on תורחב זכאותם של יתומי החללים להטבת מס ברכישת דירה

לקראת יום הזיכרון, שר האוצר יוזם: תורחב זכאותם של יתומי חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה להטבת מס ברכישת דירות מגורים

חדרה • אילוסטרציה צילום: חן ליופלד, לפאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', פרסם להערות הציבור תיקון לתקנות מיסוי מקרקעין, המרחיב את זכאותם של בני משפחות שכולות להטבת מס ברכישת דירת מגורים. בהתאם לתיקון, ילדים של חיילים שנספו במערכות ישראל וקורבנות פעולות איבה, יוכלו לממש את זכאותם לשיעור מס רכישה מופחת בעת רכישת דירת מגורים עד גיל 50, ולא עד גיל 40 כפי שנקבע עד כה.

בתקנות מס רכישה נקבע כי בני משפחה של חיילים שנספו במערכות ישראל, או קורבנות פעולות איבה, יהיו זכאים להטבה במס בעת רכישת דירת מגורים. בהתאם להטבה, בני משפחות שכולות הרוכשים דירה למגורים ששוויה עד 2.5 מיליון ₪, לא ישלמו מס רכישה על חלק השווי שעד 1,919,155 ₪ וישלמו 0.5% (במקום 3.5% ו-5% בהתאם למדרגות דירה יחידה) על חלק השווי שמעל לסכום זה. בני משפחות שכולות הרוכשים דירה למגורים ששוויה מעל 2.5 מיליון ₪ ישלמו מס רכישה בשיעור של 0.5% על כל הסכום.

כמו כן, זכאים בני משפחות שכולות לרכוש דירה נוספת במהלך חייהם ולשלם מס רכישה בשיעור של 0.5% על מלוא סכום הרכישה (במקום 8% ו-10% בהתאם למדרגות דירה נוספת), ובלבד שדירה זו תשמש למגוריהם.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אין דבר שיכול לנחם ולמלא את החור הענק שנפער בליבם של המשפחות שאיבדו את היקר להם מכל, אך לנסות להקל עליהם זוהי חובתנו. קיבלנו החלטה שמהווה תמיכה נוספת במשפחות השכול. הרחבת זכאותם של יתומי חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה להטבת מס ברכישת דירות מגורים, הם הוכחה נוספת לקשר ולמחויבות העמוקה של עם ישראל למשפחות הללו".

תמי שלח, אלמנתו של סא"ל אודי שלח ויו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל: "מברכת את שר האוצר על ההחלטה החשובה שחיכינו לה שנים רבות. אין שום סיבה שיתומי צה"ל יהוו קבוצה מופלית בקרב משפחת השכול, והצעד הזה הינו צעד בכיוון הנכון לסיים את אפלייתם ארוכת השנים. נמשיך לפעול בכל המישורים על מנת לקדם שינויים נוספים לשיפור תמיכת המדינה ביתומי צה"ל עד אשר יזכו לשווין מלא בקרב משפחת השכול".



0 תגובות