מי שברך לרבי, ותיעודים מהטישים | סיכום שביעי של פסח

נתי קאליש No Comments on מי שברך לרבי, ותיעודים מהטישים | סיכום שביעי של פסח

סיכום שביעי של פסח בחצרות הקודש: הרבי מבעלזא שהה בבית החולים עם בני משפחתו, הרבי מויז'ניץ חידש את מנהגו הקדום, ותיעודים מריכוזי החסידויות | גלריה נרחבת

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שביעי של פסח בחצרות הקודש: מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א שהה בשביעי של פסח בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים שם הוא החלים מהניתוח שעבר ביום שני. במחיצת האדמו"ר שהו בני המשפחה הקרובה והגבאים. בכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם ערכו 'מי שבירך' בקריאת התורה לרפואתו השלמה של הרבי.

לכל התפילות ניגש בנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח; אחרי מעריב ספר האדמו"ר ספירת העומר, וערך טיש כמו בכל חג, כשבברכת המזון כובד נכדו הגדול הרה"ג רבי שלום רוקח. בתפילת שחרית ניגש האדמו"ר מבעלזא לאמירת ה'שירה' ואמר פסוק בפסוק את שירת הים, יחד עם הקהל, ובצהריים ערך את ה'מיטאג טיש'. לקראת צאת החג התקיים מעמד 'נעילת החג' עם שירת ניגוני יום טוב.

לתפילת מעריב ניגש לפני התיבה הנכד הגדול הרה"ג ר' שלום רוקח, והרבי ספר ספירת העומר. לאחר מכן הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח עשה הבדלה. היום בצהריים הרבי שוחרר מבית החולים וחזר למעונו בקרית בעלזא לקול שירת החסידים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בחצר הקודש ויז'ניץ, התרגשו החסידים כאשר הרבי חידש את מנהגו משנים קודמות ונעמד על הבימה במרכז בית המדרש ואמר את שירת הים פסוק בפסוק, כאשר כלל החסידים חוזרים אחריו בהתלהבות עצומה.

שעות ספורות לאחר סיום התפילה, יצא הרבי לטיש נעילת החג, בו שרו החסידים בהתלהבות והודו לקב"ה על בריאותו של הרבי, לאחר שעבר ניתוח בחורף האחרון.

הרבי עורר בדברי קודשו את החסידים בעניינים העומדים על הפרק וגדר גדרים לעמוד בפרץ על משמר חומת הדת, הקדושה והטהרה. הרבי הדגיש את החשיבות לקחת את רגשי הקודש מימי החג הנעלים  אף לימי העשייה הבאים לקראתנו לשלום.

המשפיע המפורסם הגאון רבי אהרן טויסיג שליט"א הלהיב את המוני החסידים בדברי שבח והודיה, ולאחר מכן הרבי שליט"א פתח בשירת ניגוני יו"ט בקול נרגש ולאחר ריקוד נעילת החג קיים הרבי את מנהג חלוקת "ביזת הים מצה" לכלל החסידים.

הצלם איתי קצב תיעד את טיש נעילת החג:

בחצר הקודש גור, התקיימו התפילות בהתרגשות מרוממת עם כ"ק מרן הרבי מגור שליט"א. בעת קריאת התורה ערכו מי שברך לרבי מבעלזא שהחלים מניתוח בהדסה עין כרם. בצאת החג הרבי הנהן לשלום לעבר אלפי החסידים:

video
play-sharp-fill

בחצר הקודש סאדיגורה בירושלים התכנסו החסידים לאמירת שירת הים ברב עם. הגאון הגדול רבי יקותיאל ליברמן שליט"א רב קהילת סאדיגורה עבר לפני התיבה אחר יצא הרבי שליט"א להיכל ביהמ"ד ורקדו ושרו מניגוני יו"ט. בקריאת התורה הורה הרבי שליט"א לערוך מי שברך לרפואת האדמו"ר מבעלזא שליט"א.

בעת נעילת החג ערך הרבי שליט"א את השולחן הטהור ואמר שבני ישראל האמינו בהקב"ה קודם קריעת הים. "אם היו מאמינים לאחר קריעת הים זה לא חכמה הרי ראתה שפחה על הים וכו', אבל קודם כבר הגיעו לדרגה של אמונה פשוטה ובזכות זה שהאמינו במשה שהורה לחזור לכיוון מצרים זכו לקריעת הים" אמר הרבי.

קודם ברכת המזון ניגן הרבי את "חסל סידור פסח" בניגון המקובל מהמגיד הגדול ממעזריטש זיע"א. בטיש נעילת החג השתתפו הגאון הגדול רבי יקותיאל ליברמן שליט"א רב קהילת סאדיגורה, הרה"צ רבי ישראל גולדמן מזוועהיל, הרב דוד משה זכריה שארף נכד ה"עקבי אבירים" מסאדיגורה זיע"א, אחר הבדלה עברו החסידים לקבלת 'ביזת הים' מצה לשמירה מהרבי.

ירושלים: בחצר הקודש תולדות אהרן הרבי אמר את שירת הים פסוק בפסוק כמנהגו בקודש, ולאחר מכן רקד במרכז בית המדרש עם החסידים. בטיש נעילת החג דיבר הרבי רבות על עבודת המידות, והדגיש את החשיבות של כל אחד ואחד לעבוד על מידותיו ולהתעלות בעבודת השי"ת. לאחר מכן חילק הרבי "מצות ביזת הים" לחסידים הרבים במשך למעלה משלוש שעות.

באמשינוב יצא הרבי בערב שביעי של פסח לכותל המערבי כמנהגו מידי שנה בשנה. טיש נעילת החג נערך בבית המדרש בבית וגן, והסתיים בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר.

 

תל אביב: הגאון רבי מרדכי אוירבך שליט"א שר עם בני קהילתו "אביר יעקב" את "חסל סידור פסח", בשמחה רבה:

video
play-sharp-fill

הצלם איתי קצב תיעד את אדמור"י בני ברק בטיש נעילת החג בבית מדרשם. תיעודים מחצרות הקודש זוטשקא, מודזי'ץ, קוזמיר, שבט הלוי וצאנז זימגראד.

האדמו"ר מזוטשקא בטיש נעילת החג ובריקודים:

האדמו"ר ממודזי'ץ בטיש נעילת החג:

 

האדמו"ר מקוזמיר בטיש נעילת החג:

האדמו"ר משבט הלוי בטיש נעילת החג:

האדמו"ר משבט הלוי בטיש נעילת החג:

האדמו"ר החתן מצאנז זימגראד בטיש נעילת החג:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



0 תגובות