באו"ם זועמים על הריסת בית ספר פלסטיני בלתי חוקי

בנצי לייזרוביץ No Comments on באו"ם זועמים על הריסת בית ספר פלסטיני בלתי חוקי

בהמשך לפסיקת בית המשפט המחוזי בירושלים בשבוע שעבר המורה לאטום מיידית ולהרוס בתוך 60 יום בית ספר פלסטיני לא חוקי בשמורת הרודיון, פרסם האו"ם דו"ח המתריע על משבר המוניטרי. רגבים "הצביעות של האו"ם נחשפת שוב"

צילום: פלאש90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סוכנות האו"ם זועמת על פסיקת בית המשפט המחוזי לפיה יש לאטום באופן מידי בית ספר פלסטיני לא חוקי שנבנה בשמורת טבע הרודיון במזרח גוש עציון ולהרוס אותו בתוך 60 יום וזאת בשל היותו "מבנה מסוכן מאוד ועלול לקרוס בכל רגע נתון".

במסמך שפרסמו נטען כי "לכל ילד יש זכות לגישה לחינוך ועל הרשות הכובשת החובה להבטיח זאת. אנו קוראים למדינות החברות לקרוא לישראל לעצור את כל ההריסות המתוכננות לרבות של בתי ספר, בהתאם להתחייבויותיה למשפט הבינלאומי ולזכויות האדם". על פי הדו"ח, ישנם 58 בתי ספר פלסטיניים בשטח C שנמצאים בסכנת הריסה מצד הרשויות הישראליות, זאת כאשר על פי נתוני תנועת רגבים ישנם מעל 100 מבני בתי ספר בלתי חוקיים בשטחי C ביהודה ושומרון המשמשים לטענתם ככלי ציני להשתלטות על השטח וקיבוע האחיזה הפלסטינית בשטחים הפתוחים.

באדיבות רגבים

על פי הדו"ח, בית הספר המדובר הוקם בסוף 2017 בכספי תרומות. עוד בשלבי הקמתו פנתה תנועת רגבים לרשויות האכיפה בדרישה לעצור את העבודות שנעשות שלא כחוק ובעקבות כך הוצא צו הפסקת עבודה ובהמשך אף עתרה רגבים לבית המשפט בדרישה להרוס את המבנה. במקביל הפלסטינים יחד עם ארגון "סנט איב" הגישו בקשה להיתר לוועדה לתכנון ובניה במינהל האזרחי, מה שלמעשה הקפיא את הליכי האכיפה נגדו והביא למחיקת העתירה בעוד בפועל עבודות הבינוי בשטח המשיכו בניגוד לחוק. בחוות דעת הנדסית של המדינה שניתנה בתחילת 2018 נטען כי המבנה מסוכן ביותר ואינו ראוי לשימוש ולמעשה פסק הדין שניתן לפני כעשרה ימים סולל את הדרך לרשויות הישראליות לביצוע אכיפה, אך על פי תיעוד תנועת רגבים עד רגע כתיבת שורות אלו לא נעשה דבר ובית הספר ממשיך בפעילותו.

"האו"ם חושף שוב את פרצופו הצבוע, מתעלם בבוטות מהחוק הישראלי ופועל בגלוי לסייע לפלסטינים להשתלט על השטחים הפתוחים ולהקים דה פקטו את המדינה הפלסטינית" אומר אברהם בנימין מנהל אגף מדיניות ברגבים, "אחד השקרים הבוטים בדו"ח הוא הטענה על הזכות לנגישות לחינוך לכל ילד, כאשר בפועל יש לא פחות משלושה בתי ספר בטווח הקרוב בעוד בית הספר בשמורת ההרודיון מרוחק יותר ממקבצי המגורים כפי שניתן לראות בתצלום האוויר וכן קיים שפע של מקום פנוי בשטחי B, מה שמוכיח את הניצול הציני של בתי הספר להשתלטות על השטח".

ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן: "אם שמירה על החוק משמעה "משבר הומניטרי" בעיני האו"ם, היא מעודדת את הערבים לעבור עליו. זה דבר בלתי נסבל. במסמך זה (שוב) יוצא המרצע מהשק והאו"ם מתגלה כמעודד אנרכיה ועבריינות. אנו מבטיחים לקדם הריסה של כל בתי הספר המופיעים במסמך זה כי נבנו באופן לא חוקי תוך זלזול בשמורות טבע ופלישה לאדמות לא להם. מה שמעורר חלחלה אמיתית הוא, שפסיקת בית המשפט מורה על הריסת בית הספר בסמוך להרודיון מחשש לשלום הילדים בגלל שהוא עלול לקרוס: משמע, האו"ם מוכן להקריב את הילדים על מזבח המוסר המזויף שלו. אני מצפה מהממשלה להתייחס לגישה זו של האו"ם ולפעול לצמצום השפעתם הממרידה במרחב".



0 תגובות