חודש המודעות: עידוד בדיקות מקדימות לסרטן המעי הגס

עפר גדנקן No Comments on חודש המודעות: עידוד בדיקות מקדימות לסרטן המעי הגס

לרגל חודש המודעות לסרטן המעי הגס, מכבי מזכירה: החל מגיל 50 ועד גיל 74 מומלץ לבצע בדיקה פשוטה לגילוי סרטן המעי הגס, שביכולתה להציל חיים כמו ביצוע של שאר בדיקות מקדימות, כפי שהורו מרנן ורבנן גדולי ישראל ורבני הקהילות שליט"א.

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מכבי מעודדת ומקיימת פעילויות מקדמות בריאות לצורכי מניעת תחלואה, שמירה על אורח חיים בריא ומאוזן, ועידוד הקנייה של הרגלי בריאות נכונים לאיכות חיים מרבית. לקראת חדש המודעות לסרטן המעי הגס, יוצאים במכבי בקריאה נרגשת לביצוע בדיקות מצילות חיים במגוון תחומים.

סרטן המעי הגס הוא הסרטן השני בשכיחותו בישראל, והוא יכול להתפתח ללא סימני אזהרה מוקדמים או תסמינים. במרבית המקרים, בשלב ראשון, מתפתחים במעי פוליפים – גידולים שפירים קטנים שעלולים להפוך לממאירים, אם לא יטופלו.

בדיקת דם סמוי היא בדיקה ביתית קלה ופשוטה המסייעת באיתור מוקדם של סרטן המעי הגס. דימום סמוי ממערכת העיכול עלול להיות סימן לשלבים הראשוניים של סרטן המעי הגס. זיהוי מוקדם וטיפול משפרים משמעותית את סיכויי ההחלמה.

הבדיקה אינה פולשנית ולא כרוכה בהכנות מיוחדות או בכאב. הבדיקה מתבצעת באמצעות ערכה ייעודית אותה ניתן לקבל במרכזים הרפואיים של מכבי ללא תשלום. אין צורך בהפניה מהרופא. הבדיקה מומלצת לביצוע מדי שנה בגילים 50 עד 74.

כבר הורו מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א שחובה לבצע בדיקות מקדימות במגוון תחומים, והרי זה בגדר פיקוח נפש והצלת נפשות.

על מנת להפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס, מומלץ להקפיד על פעילות גופנית סדירה, לשמור על משקל תקין ולהימנע מעישון. בנוסף, ראוי לשמור על תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, המצויים בדגנים מלאים, ירקות, פירות וקטניות, להפחית צריכה של בשר אדום, ולהגביל צריכת אלכוהול.



0 תגובות