הושתלו קרניות עיניהם של האחים שנרצחו בחווארה

    צבי טסלר 3 Comment on הושתלו קרניות עיניהם של האחים שנרצחו בחווארה

    בזכות החלטתם האצילית של משפחת יניב לתרום את קרניות ילדיהם, יגל יעקב והלל מנחם ז"ל, אשר נרצחו בפיגוע בחווארה בשבוע שעבר, בוצעו ארבע השתלות קרנית וארבעה אנשים קיבלו בחזרה את מאור עיניהם, בבית החולים בילינסון

    האחים יניב
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשבוע לאחר הפיגוע הנורא בחווארה בו נרצחו האחים יגל יעקב והלל מנחם ז"ל, קרניות עיניהם שנתרמו על ידי המשפחה הושתלו בבלינסון, בעיניהם של ארבעה מטופלים.

    אחת המטופלות ציונה זלצברג ממגדל העמק (68) מספרת: "אני כל כך מתרגשת, לא הייתי מתארת לעצמי. איזו משפחה חזקה, אני כל כך מחכה לפגוש אותם כבר. רק לחבק אותם". מטופל נוסף שקיבל חזרה את מאור עיניו בזכות ההשתלה הוא רון כרמלי (66): "כשקרה המקרה הנורא הזה, הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי את העיניים היפות שלהם, הכחולות הגדולות. לא דמיינתי את זה אפילו בחלומות הכי גדולים שלי, שאזכה לחזור לראות בזכותם. אני כל כך מעריך אותם ואת המעשה האצילי הזה".

    פרופ' אירית בכר מנהלת מערך העיניים בבי״ח בילינסון: "השתלת קרניות היא מבצע רפואי שמפגיש בין עולם של שכול ואובדן מחד לבין הצלת ראיה והתרגשות של המושתלים מאידך. זהו אחד מהרגעים שמשרים בכולנו תחושה של אחדות, רעות, נתינה ללא תנאי. השתלתי מאות קרניות במהלך שנות עבודתי אך ההשתלות הללו היו מרגשות עבורי מאוד. ההחלטה האצילית של המשפחה ברגע של טרגדיית חייהם, מרגשת מאין כמוה.

    "מאז הטרגדיה, בשבוע האחרון ביצענו ארבעה ניתוחים להשתלת קרניות עבור מטופלים שממתינים להשתלת הקרנית למעלה משנה. בזכות תרומה זו יכולנו להחזיר מאור עיניים לכל ארבעת המטופלים. המושתלים יוכלו לראות באופן מיטבי כחודש לאחר הניתוח".

    ד"ר תמר אשכנזי מנהלת המרכז הלאומי להשתלות: "כשהתקשרתי לתמי פינק המתאמת בביה"ח היא כבר חיכתה למשפחה. כמה קשה לפנות למשפחה לבקש תרומת איברים מהורים שאבדו את ילדם, וכמה מורכב לעשות זאת כאשר מדובר באבדן של שני ילדים. זה מצב נדיר וקשה במיוחד. בשיחה מאוחרת עם תמי, לדבר על הקושי שלה היא אמרה 'זו משפחה מאלפת. מהמשפחות המיוחדות. מלכי הארץ, הכי יפים שאנחנו מכירים'. נראה לי שכל עם ישראל הבין את זה בראיונות שנעשו בהמשך עם משפחת יניב".

    מאסתי ושלום יניב הוריהם של הלל ויגל הי"ד נמסר: "התרגשנו הבוקר לקבל את ההודעה על השתלת קרניות העיניים של הלל ויגל. אנו מאחלים לנתרמים לראות את העולם מתוך טוב ושמחה, כמו שראו אותו הלל ויגל המתוקים שלנו. העיניים הטובות והיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים וזה ממלא אותנו בסיפוק שגם אחרי מותם זכו לעשות טוב לאחרים".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אבא כואבבבב ה' יקום דמם ברוך דיין האמת משיח

    2. 1

      ערב טוב
      לא מתאים לרדיו חרדי להכניס כתבה עם בעיה הלכתית לתרום אברים וכד'
      (גם אם יש שיטות וכו')
      תודה על הכל