מומחים ממליצים: לשקול מתן חיסון רביעי למושתלי איברים

    צבי טסלר No Comments on מומחים ממליצים: לשקול מתן חיסון רביעי למושתלי איברים

    מומחי מערך השתלות האיברים בבילינסון ממליצים: לשקול מתן חיסון רביעי למושתלי איברים כדי להפחית את סיכויי ההדבקה | ד"ר רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה בבילינסון: ״החיסון הרביעי הוא קריטי למושתלי איברים״

    צילום: יוסי אלוני / Flash90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מומחים ממערך השתלות האיברים בבית החולים בילינסון ממליצים למושתלי איברים להתחסן בחיסון הרביעי ובכך להימנע מהידבקות בקורונה.

    לאחרונה פורסם בצרפת מחקר גדול בקרב 31 מושתלי איברים שחוסנו בחיסון הרביעי. תוצאות המחקר הראו ש-40% ממושתלי האיברים שלא פיתחו כלל נוגדנים לאחר החיסון השלישי, פיתחו נוגדנים לאחר החיסון הרביעי.

    פרופ' מוטי קרמר, מנהל מערך הריאות בבילינסון: "החיסון הרביעי הוא חיוני למדוכאי חיסון. במרכז להשתלות איברים בדקנו את רמות נוגדנים לאחר שלושה חיסונים וראינו ש 50% ממושתלי האיברים אין להם רמה מספקת להגנה מפני הקורונה ובנוסף התמותה אצל מושתלי איברים היא הרבה יותר גבוהה במידה והם נדבקים בקורונה".

    ד"ר רותי רחמימוב, מנהלת היחידה להשתלות כליה בבילינסון : "החיסון הרביעי הוא קריטי למושתלי איברים שלא מוגנים בצורה טובה מפני הקורונה. במחקר שבוצע בבילינסון לאחר החיסון השני בקרב 300 מושתלים – רק 36% ממושתלי הכליה פיתחו נוגדנים לאחר החיסום השני ו 70% לאחר החיסון השלישי. וגם מתוך המושתלים שהגיבו לחיסון שפיתחו נוגדנים, כמות נוגדנים הללו אינה מספקת גם להגן מפני הקורונה, לכן קיימת חשיבות לחיסון הרביעי גם על מנת להגדיל את אחוז המושתלים שיפתחו נוגדנים בתגובה לחיסון וגם כדי לעלות את כמות הנוגדנים בקרב אלה שפיתחו נוגדנים אבל לא בכמות מספקת".

    ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב בבילינסון: "בעקבות החיסון השלישי הייתה עלייה ברמת הנוגדנים אצל מושתלי הלב , כ 60% ממושתלי הלב שקיבלו את החיסון השלישי. הגיבו בצורה טובה ומאז החיסון לא היו מושתלי לב שחלו בקורונה ולאור זאת אנו ממליצים לתת את החיסון הרביעי".



    0 תגובות