המשנה ליועמ"ש לשעבר: "השופטים כופים ערכים לא יהודיים"

אייל ראובן No Comments on המשנה ליועמ"ש לשעבר: "השופטים כופים ערכים לא יהודיים"

המשנה ליועמ"ש לשעבר הפרופ' נחום רקובר לרב נחמיה רוטנברג ב"דיבור יהודי": "בית המשפט העליון כופה ערכים על העם היהודי, אלו ערכים זרים לעם היהודי, החוק לא הסמיך אותו לקבוע דברים כאלה. אנחנו במצב שיש שלטון השופט ולא שלטון המשפט, אני לא חושב שאפשר לוותר על אחד מהנושאים ברפורמה המוצעת" | האזינו

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפרופסור נחום רקובר, מי שהיה המשנה ליועמ"ש לענייני משפט עברי, שוחח על נושאי הרפורמה במערכת המשפט עם הרב נחמיה רוטנברג בתכנית "דיבור יהודי", ותקף בחריפות את המצב הקיים בבית המשפט העליון ובייעוץ המשפטי לממשלה.

"אנחנו רחוקים מאוד מהמצב הראוי, המצב במערכת כיום הוא חולני" פתח פרופ' רקובר. "שופטים אמורים לשפוט לפי ערכים של מדינה יהודית, אבל הם לא יודעים בכלל מהו משפט עברי, כי לא לימדו אותם".

"המצב הזה טעון תיקון, כשלב ביניים, מוצע התיקון שהפסקים של שופטי בית המשפט העליון לא יהיו סופיים, ויהיה אפשר לשנות אותם על ידי חקיקה של הכנסת" המשיך רקובר. "היועצים המשפטיים מכתיבים לשרים כיצד לנהוג, הם מפזמים הליכים שהשופטים קובעים לעצמם כקריטריונים להחלטות, התיקון לקבל את דעתם בגדר עצה ולא חובה, זה מתחייב".

"זה ברור הם מתנגדים לקיצוץ הסמכויות, בית המשפט העליון כופה ערכים על העם היהודי, אלו ערכים זרים לעם היהודי, החוק לא הסמיך אותו לקבוע דברים כאלה. ההיגיון האישי של השופטים מגיע מהרקע שלהם, והם מגיעים למסקנות הפוכות לגמריי מהערכים היהודיים".

לדעתו של פרופ' רקובר: "ארבעת נושאי הרפורמה הכרחיים, הם אחוזים זה בזה. אנחנו במצב שיש שלטון השופט ולא שלטון המשפט, אני לא חושב שאפשר לוותר על אחד מהנושאים ברפורמה המוצעת".

האזינו לריאיון הנוקב:

 



0 תגובות