הבקשה של רגב אושרה: ייבוא רכבי יד שנייה מחו"ל

צבי טסלר No Comments on הבקשה של רגב אושרה: ייבוא רכבי יד שנייה מחו"ל

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשת שרת התחבורה מירי רגב להרחיב את אפשרויות יבוא הרכב לישראל. יותר לייבא רכב משומש עד שנה ממועד ייצורו

צילום: Nati Shohat/Flash90.
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את בקשתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב להארכת תוקף הוראת השעה, המאפשרת ליבואנים זעירים (עד 20 כלי רכב בשנה) לייבא רכב משומש עד שנה ממועד ייצורו.

מדובר בהארכת הוראת השעה, המאפשרת ליבואן זעיר לייבא לישראל רכב חדש או רכב שנרשם בחו"ל וטרם עברו 12 חודשים ממועד ייצורו. לדברי השרה רגב, "מדובר בהקלה משמעותית עבור היבואנים הזעירים, המגבירה את כושר התחרות שלהם מול יבואני הרכב הישירים ונועדה להרחיב את אפשרות הבחירה לרוכשי הרכב בישראל".

יבואן זעיר רשאי לייבא לישראל את הרכב מכל גורם בחו"ל ולא רק מיצרן הרכב, וכך יכול להציע גם תוצרים ודגמים שאינם מיובאים על ידי היבואנים הישירים, ולהגדיל את המגוון וההיצע בשוק הרכב.

אגף הרכב במשרד התחבורה הדגיש כי על כלי הרכב המיובאים לעמוד בכל דרישות התקינה הקיימות, וכי ההקלה היחידה היא הרחבת האפשרות לייבא רכב עד גיל שנה, שכבר נסע בחו"ל. עלות הרכישה של כלי רכב אלה תהיה בדרך כלל נמוכה יותר, וההוזלה אמורה להתגלגל ללקוח הסופי.

בהתאם לחוק, היבואן חייב למסור ללקוח בכתב מידע על הרכב לפני רכישת הרכב, ובכללם מידע על מצבו המכני של הרכב, לרבות נזק בטיחותי שנגרם לו, מספר הקילומטרים שנסע הרכב, שנת ייצור הרכב ומועד רישומו בחו"ל, ותקלות בטיחות סדרתיות אם קיימות.

השרה רגב אמרה כי מדובר בצעד נוסף להגברת התחרות בשוק הרכב, הנשלט כיום בידי מספר יבואנים גדולים. השרה ציינה כי "רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה למשק הבית הישראלי. בכוונתנו לעודד תחרות בשוק ייבוא הרכב, וכך להביא להורדת מחיר הרכישה ולהקלה על סל ההוצאות של המשפחה הישראלית".



0 תגובות