"ראינו מים שחורים": חומר מזוהם נמצא בנחל בצפון

אבי יעקב No Comments on "ראינו מים שחורים": חומר מזוהם נמצא בנחל בצפון

זיהום בתעלת ניקוז של נחל קצרין: המשרד להגנת הסביבה פועל בשיתוף הרשות המקומית קצרין וגופים נוספים לטיפול בחומר החשוד כמזוט שנמצא בתעלת ניקוז של נחל קצרין הנשפך לנחל משושים ולכינרת

ארכיון צילום: המשרד להגנת הסביבה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול (ד') בשעות הבוקר התקבל במוקד העירוני של קצרין דיווח על זרימת מים שחורים עם ריח חזק של דלק בתעלת ניקוז המים בכניסה לאזור התעשייה. עם הגעת מפקחים למקום התגלתה בתעלת ניקוז של נחל קצרין, הנשפך לנחל משושים ולכינרת, כמות גדולה של חומר שמנוני ושחור החשוד כמזוט.

מדובר במפגע סביבתי חמור שמצריך בדיקה יסודית וחקירה מקיפה. לפיכך, אנשי המקצוע ממחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה בסיוע עם כלל הגורמים בשטח – המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, יחידת כנרת של רשות המים, רשות ניקוז ורשות הטבע והגנים – יבצעו תחקור של האירוע בצורה מלאה עד למציאת גורמי הזיהום.

כמענה ראשוני לאירוע למניעה וצמצום התפשטות החומר לנחל ולסביבה, נפרסו מיד חסמים למניעת התקדמות הכתם, בסיוע פקחי יחידת כנרת ושימור מקורות מים צפון של רשות המים. פקחי מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה העבירו הנחיות בשטח להמשך הטיפול באירוע.

מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה הנחה את המועצה להזמין ביובית לשאיבת החומר באמצעות חברה מוסמכת לפינוי חומרים מסוכנים. צוותי העבודה ביצעו שאיבות ופינוי החומר לאתר מורשה, ושאבו אתמול כ-11 קוב, והיום צפוי להישאב היקף דומה.

עובדי המשרד להגנת הסביבה מלווים את פעילות הטיפול באירוע תוך מתן הנחיות וסיוע וכן ביצוע בדיקות ותחקור בשטח לקבלת מידע בנוגע לזהות גורם הזיהום. המשרד ימשיך להנחות את פעולות שיקום הקרקע ופעולות אחרות הנדרשות להחזרת השטח לקדמותו.

ד"ר סיגל בלומנפלד, מנהלת מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה: "בעקבות תלונות על ריחות קשים הגיעו כונני המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה של המשרד לאזור, עם יחידה של רשות המים. מדובר בשפך גדול מאוד של מזוט, אשר זורם מהתעלה הזו לנחל המשושים ולכנרת. אתמול התחילה המועצה המקומית קצרין בפינוי של כמויות גדולות של מזוט על ידי מכליות ומשם ליעד מאושר להמשך טיפול. ההמשך יכלול שיקום הקרקע והצמחייה סביב. נמשיך לפעול יחד עם הגופים הרלוונטיים לטיפול במפגע ולבחינת האירוע החמור"



0 תגובות