היועמש"ית לנתניהו: אינך יכול לעסוק ברפורמה המשפטית

ישראל רובין No Comments on היועמש"ית לנתניהו: אינך יכול לעסוק ברפורמה המשפטית

היועצת המשפטית לממשלה קבעה כי על ראש הממשלה נתניהו להימנע ממעורבות ברפורמות המשפטיות, משום שהוא מצוי בניגוד עניינים

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה מבהירה לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אסור לו לעסוק ברפורמות המשפטיות עקב ניגוד העניינים בו הוא מצוי בשל משפטו.

"עמדת היועצת המשפטית לממשלה היא כי יישום המגבלות שאושרו בפסק הדין של בג״ץ, בנסיבות הנדונות, מוביל למסקנה כי על ראש הממשלה להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות לשינויים במערכת המשפט", נכתב בהודעת היועמ"שית. "זאת, בשל קיומו של חשש סביר לניגוד עניינים בין ענייניו האישיים הנוגעים למשפט בו הוא נאשם, לבין רכיבים מהותיים ביוזמות, בהתאם לאמות המידה שפורטו בחוות הדעת ואושרו בפסק הדין בעתירת ניגוד העניינים מ-2021.

מיארה הבהירה, כי מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות.

עוד נכתב, כי "יישום הקביעות בעניינו של ראש הממשלה מפורט בחוות דעתו של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, ד"ר גיל לימון, שאושרה ע"י היועצת המשפטית לממשלה, ומהווה מסמך מחייב באשר לאופן יישום המגבלות שנקבעו בהסדר, כל עוד לא נקבע אחרת בעקבות שיח שאמור להתקיים בעניין זה בין ראש הממשלה לבין היועצת המשפטית לממשלה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "היועמ"שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר".

video
play-sharp-fill

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין כתב: "אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין. אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו.

"מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".

בתנועה לאיכות השלטון מסרו: "מברכים על החלטת היועמ"שית שקיבלה את עמדתנו בעתירה של התנועה לבג"ץ והורתה לראש הממשלה בנימין נתניהו להסיר את ידיו מכל נגיעה במערכת המשפט הישראלית לאור העובדה שהוא מצוי בניגוד עניינים חמור בשל תיקיו הפליליים שעומדים לו בימים אלו בבית המשפט. על נתניהו להסיר את ידיו לאלתר מהרס מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית".

בתנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבו: "בניגוד לראש הממשלה, שהרפורמה אינה נוגעת לענייניו, מי שנמצא בניגוד עניינים חריף היא היועצת המשפטית לממשלה, שהרפורמה משפיעה על סמכויותיה. מצופה מהיועצת המשפטית להמנע מעיסוק ברפורמה מעבר למתן חוות דעת שהתבקשו, ובטח שלא למנוע מנבחרי הציבור לבצע את תפקידם".



0 תגובות