בזמן אמת: נלכדו שודדי עתיקות פלסטינים בשומרון

בנצי לייזרוביץ No Comments on בזמן אמת: נלכדו שודדי עתיקות פלסטינים בשומרון

נאמן קרקעות של מועצת שומרון זיהה בעת סיור שודדי עתיקות במקום. ראש מועצת שומרון דרש מכוחות הביטחון ללכוד את הגנבים. כוחות הביטחון לכדו את השודדים, שגילו לתדהמתם כי השודדים חשפו סרקופגים בני אלפי שנים מתחת לשומרון העתיקה

צילום: מועצה אזורית שומרון
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע יוצא דופן זה עתה בגן הלאומי שומרון העתיקה. נאמן קרקעות של המועצה האזורית שומרון גילה שודדי עתיקות בלב שומרון העתיקה, שהוא שריד יחד לארמון מלכי ישראל.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה באופן בהול לכוחות הביטחון בדרישה להגיע וללכוד את השודדים בזמן אמת. חטיבת שומרון קפצה למקום. יחד עם קמ"ט ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי.  לתדהמתם גילו כוחות הביטחון כי השודדים חשפו מתחת לשומרון העתיקה, קברים עתיקים ובהם סרקופגים בני אלפי שנים שהם היו עסוקים בעקירתם. כוחות היבטחון עצרו את השודדים במקום.

video
play-sharp-fill

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שיבח את כוחות הביטחון והמנהל האזרחי על המענה  המהיר והמדוייק ואמר: "מדובר באתר היסטורי וארכיאולוגי מהחשובים במדינת ישראל שהוא לא פחות ממופקר. שריד יחיד לממלכת ישראל הקדומה ולארמון מלכי ישראל. אנחנו מודים לכוחות הביטחון על הפעילות המהירה, עם זאת התשובה תהינה אך ורק הצבת כוח צבאי קבוע שיגן על הגן הלאומי. אחרת מהר מאוד מדינת ישראל תאבד אתר היסטורי בעל ערך עולמי, ובעל ערך אדיר לעם היהודי".

video
play-sharp-fill

משומרים על הנצח נמסר: "מדובר בפעולת שוד בריונית וברברית בידי הרשויות המוסמכות ברשות הפלסטינית ללא כל פיקוח ארכיאולוגי. זוהי מחיקת מורשת לאור יום. חובתה של מדינת ישראל לפעול ולמנוע כל פעולה מן הסוג הזה. אנו מברכים את הצבא על התגובה היום, על אף שראוי היה למנוע זאת מראש".

צילום: מועצה אזורית שומרון



0 תגובות