קצין בכיר בצה"ל: הכוננות תעלה, נערכים להסלמה

קובי פינקלר No Comments on קצין בכיר בצה"ל: הכוננות תעלה, נערכים להסלמה

קצין בכיר באוגדת יו"ש מתייחס לפעילת בג'נין ומספר כי בצה"ל נערכים להסלמה. "הכוחות תודרכו להיות דרוכים לפיגועי נקמה. לא מדובר בעוד חולייה, אלא כזו שתכננה גם פיגועים משמעותיים"

מחבל בג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קצין בכיר באוגדת יו"ש אומר בצהרים כי במערכת הביטחון נערכים להסלמה וכי הכוננות תעלה בשל מספר ההרוגים החריג בפעילות בג'נין.

"אנו ערוכים לכל תרחיש. אין ספק שזה יכול לגעת בנימים הפלסטיניים גם בזירה הדרומית", אומר הקצין ומוסיף: "נתגבר את הכוחות לסוף השבוע. הכוחות תודרכו להיות דרוכים לפיגועי נקמה. לא מדובר בעוד חולייה, אלא כזו שתכננה גם פיגועים משמעותיים". אומר הקצין בשיחה עם הכתבים הצבאיים. "סיכלנו פיגוע או פיגועים משמעותיים", הוסיף הקצין.

בתוך כך, ארגון הטרור חמאס מפרסם הודעה פושרת יחסית ללא איום בתגובה מעזה: "אנו קוראים להתנגדות להגיב לאויב ולעסוק בו בכל אזורי הגדה המערבית ואדמותינו הכבושים, וקוראים להמונים המהפכניים של עמנו לעימות הרחב ביותר עם כוחות הכיבוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנו מצדיעים לגיבורי ההתנגדות ולפלגים הנאבקים בה, שקמו להדוף את התוקפנות ולהגן על עמנו, וגרמו לכוחות המסתערים נזקים של ממש".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, בירכו על פעילות כוחות הביטחון הבוקר (חמישי) בג'נין.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מברך ומחזק את לוחמי הימ"מ של משטרת ישראל, כוחות צה"ל ושב"כ, שעשו הלילה פעולה מוצלחת בג'נין, ידע כל מחבל שינסה לפגוע בכוחותינו – דמו בראשו ואנחנו נותנים גב לחיילים שלנו במלחמה נגד המחבלים. ידע כל לוחם, כל שוטר, כל חייל, שיש לו את הגיבוי המלא ממשלת ישראל, מהמשרד לביטחון לאומי וממפכ"ל המשטרה".

video
play-sharp-fill

מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי: "רוצה להודות לצה"ל, שב"כ, הלוחמים האמיצים של משמר הגבול ולוחמי הימ"מ – הטובים מכולם, על עבודה מקצועית ואיכותית, תוך חירוף נפש ותוצאות מבצעיות מכובדות שמביאות ביטחון והגנה לתושבי מדינת ישראל וזו ההזדמנות להגיד תודה לכל האנשים שמקריבים, משקיעים ומסכנים את חייהם למען מדינת ישראל".

גם בממשלה נערכים להסלמה אפשרית בעקבות הפעילות החריגה בג'נין, במסגרתה נהרגו מספר מחבלים. שר החוץ אלי כהן שממלא כעת את מקומו של שר הביטחון גלנט שנמצא בחופשה פרטית בחו"ל – סיים לפני זמן קצר דיון הערכת מצב ביטחונית. גם ראש הממשלה נתניהו יקיים היום הערכת מצב.

מוקדם יותר התכנסו פלגי הטרור ברצועת עזה ובג'יהאד האיסלאמי איימו להגיב לנעשה בג'נין. במשרד הבריאות הפלסטיני נטען כי תשעה נהרגו בפעילות. בישראל דיווחו על שישה הרוגים.

בהודעה משותפת לכוחות הביטחון, נכתב הבוקר כי בפעילות משותפת של שב"כ, ימ״מ, מג"ב וצה״ל בלב מחנה הפליטים ג׳נין, מול התארגנות צבאית של פעילי גא״פ, נוטרלו שלושה מבוקשים. במהלך ניסיון מעצרם, פתחו המבוקשים באש ונהרגו בחילופי אש עם כוחותינו.

המבוקשים, פעילי גא"פ המעורבים בעת האחרונה בפעילות טרור ענפה, חשודים בביצוע מספר פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ותכנון של פיגועים משמעותיים נוספים.

במהלך פעילות הלוחמים לכיתור המבנה בו שהו המבוקשים, זוהו שני מבוקשים חמושים אשר ברחו מן המבנה. הכוחות ירו לעברם ונטרלו אותם.

אחד המבוקשים ששהה במבנה הסגיר את עצמו לכוחות במקום. כמו כן, כוחות הנדסה נכנסו למבנה כדי לפוצץ שני מטענים אשר שימשו את המבוקשים. במקום היה מבוקש רביעי חמוש שנוטרל גם הוא על ידי הלוחמים.

במהלך ניסיון המעצר בוצע ירי לעבר כוחותינו אשר השיבו אש לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר חמושים. נבדקות טענות על הרוגים נוספים כתוצאה מחילופי הירי. אין נפגעים לכוחותינו.

הפעילות בוצעה בעקבות מידע מודיעיני ממוקד של שב״כ אשר הוביל את כוחות הלוחמים של הימ״מ, מג"ב, צה"ל ושב״כ לדירת מסתור במחנה הפליטים ג׳נין בה הסתתרו המבוקשים.



0 תגובות