"עד 16:01 המאחז מפונה": זה מה שקרה מאחורי הקלעים

    קובי פינקלר No Comments on "עד 16:01 המאחז מפונה": זה מה שקרה מאחורי הקלעים

    ביום שישי בבוקר פונה המאחז אור חיים בשומרון. הדבר הוביל לעימות בין חברי הממשלה, וכתוצאה מכך להחרמת ישיבת הממשלה היום על ידי שרי הציונות הדתית. פרשננו הצבאי קובי פינקלר חושף את השיחות שהיו מאחורי הקלעים

    צילום: הדיווחים של אסף ארמה
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלילה שבין חמישי לשישי, הוקם מאחז חדש בשומרון. בבוקרו של ים השישי, כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ פשטו על המאחז החדש אור חיים בשומרון לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, הם הכריזו על המקום שטח צבאי סגור ודרשו מהתושבים לעזוב את המקום, ולא- יפונו בכוח.

    שר האוצר, ויו"ר "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' הוציא בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. מנגד, שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה.

    ראש הממשלה, בנימין תמך בפינוי ובשר גלנט, ומטעמו נמסר: "הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע".

    היום ב"מהדורת הבוקר" חשף פרשננו הצבאי קובי פינקלר מה קרה מאחורי הקלעים בין חברי הממשלה, ובמערכת הצבאית. "סמוטריץ' נתן הוראה ברורה לא לפנות, אחרי כמה שעות גלנט התקשר לנתניהו וביקש גיבוי. גלנט חייג אישית לרמטכ"ל ונתן לו הוראה מפורשת לפנות את המאחז עד כניסת שבת".

    האזינו לדיווח המלא:



    0 תגובות