מאחז פונה בשומרון: חילוקי דעות קשים בממשלה

    מערכת האתר No Comments on מאחז פונה בשומרון: חילוקי דעות קשים בממשלה

    פונה המאחז החדש "אור חיים" שבשומרון. ב"ציונות הדתית" וב'עוצמה יהודית' גינו את הפעולה וטענו כי: "גלנט ממשיך את מדיניות השמאל". מנגד, גלנט ונתניהו מגבים את פעילות צה"ל כנגד ההתיישבות הבלתי חוקית שנערכה ללא בתיאום מראש עםרה"מ וגורמי הביטחון. רה"מ יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע ובאופוזיציה לועגים.

    צילום: הדיווחים של אסף ארמה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות גדולים של מג"ב ויס"מ פשטו על המאחז החדש אור חיים שהוקם הלילה בשומרון לזכרו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל, הם הכריזו על המקום שטח צבאי סגור ודרשו מהתושבים לעזוב את המקום, ולא- יפונו בכוח. במקביל לפינוי התושבים על ידי כוחות מג"ב, המון ערבי משולהב מהכפר ג'ואריש עלה על הגבעה והחל לתקוף את התושבים באבנים ובאלות. שלושה יהודים נפצעו באורח קל, אחד מהם נפגע בראשו.

    התושבים מתארים שכוחות המג"ב התעלמו לחלוטין מהתקיפה החמורה והמשיכו במלאכת הריסת הבתים, למרות קריאות התושבים המותקפים לעזרה. התושבים נאלצו להגן על עצמם בידיים חשופות והצליחו להדוף את הערבים משטח המאחז. "זה היה פשוט מטורף" תיאר עמיחי סביר, תושב המאחז. "יהודים פה נפצעים והמגבניקים לא זזים מהבתים, הם ממשיכים להרוס אותם בזמן שאנחנו מכנים על עצמנו בידיים מול ההמון המוסת."

    "המצב הזה לא יכול לעבור בשתיקה. לא רק ששוטרי המג"ב נשלחו להחריב את בתינו, הם גם התעלמו לחלוטין מסכנת החיים הנוראית שהייתה פה, ומבחינתם שכולנו ניפצע או נמות חלילה. הם קיבלו הנחיה משר הביטחון יואב גלנט להרוס פה את המאחז וכל השאר לא מעניין אותם. מישהו צריך לתת את הדין על המחדל ההזוי הזה" אמר סביר.

    שר האוצר, ויו"ר "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' הוציא הבוקר בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ"ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע. שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ' ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה.

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה לשר הביטחון יואב גלנט בדרישה לעצור את פינוי המאחז "אור חיים" שהוקם לזכרו של הרב דרוקמן זצ"ל. וביקש לקיים דיון בממשלה על התנהלות המנהל האזרחי בפרשה זו.

    השר בן גביר הדגיש כי כולם חייבים בכיבוד שלטון החוק, אולם יש ליצור מדיניות שוויונית ואחידה. לא יתכן שכאשר ערבים בונים ברחבי יהודה ושומרון, אנשי המינהל לא מדברים איתם ולא אוכפים את החוק, אך כשמדובר ביהודים, המינהל מבצע אכיפה בררנית ותוך שעות מבקש להרוס ולהחריב את המאחז.

    השר לפיתוח הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף הצטרף ליו"ר מפלגתו 'עוצמה יהודית' בתגובה לפינוי מאחז 'אור חיים' בשומרון: "מצער לראות שלמרות שבני גנץ נשלח לאופוזיציה, מאפשר שר הביטחון הנוכחי להמשיך את מדיניות האפליה אותה התווה גנץ – מדיניות של הרס ההתיישבות, תוך התעלמות מבנייה ערבית פרועה בלתי חוקית, נמשכת. אני מגבה את דרישת חברי השר לבטחון לאומי איתמר בן גביר לקיים דיון אודות ההתנהלות המחפירה של המנהל האזרחי. הגיע הזמן למדיניות ימין על מלא – גם ביהודה ושומרון".

    מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו נמסר כי הממשלה תומכת בהתיישבות אך ורק כשהיא נעשית באופן חוקי ובתיאום מראש עם ראש הממשלה וגורמי הביטחון, דבר שלא נעשה במקרה זה. ראש הממשלה יכנס דיון בנושא בתחילת השבוע.

    לשכת שר הביטחון נמסר כי שר הביטחון יואב גלנט שוחח לפני זמן קצר עם הרמטכ״ל הרצי הלוי, והעניק גיבוי מלא לצה״ל וכוחות הביטחון. כל פעולה בשטח צריכה להעשות לפי חוק, בתיאום מלא, ובכפוף להערכת המצב הביטחונית.

    ח"כ זאב אלקין לעג לממשלה על התנהלותה: פחות מחודש להקמת ממשלת ימין על מלא 1)פינוי מאחז בשומרון 2) הורדה מסדר יום הממשלה של החלטה בנושא ישוב כוכב יעקב בגלל לחץ אמריקאי. 3)עיכוב באישור בניה בשכונת ״נוף ציון״ בירושלים בגלל לחץ אמריקאי. 4)החרמת שתילים לנטיעה בחומש וציוד בניה של מתיישבים בבת עין. 5) עיכוב הנטיעות בנגב. אמיתי?!



    0 תגובות