כתב אישום נגד קיצוני שהצית חנות סלולר בגאולה

בנצי לייזרוביץ 2 Comment on כתב אישום נגד קיצוני שהצית חנות סלולר בגאולה

המשטרה פענחה הצתת חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים שארעה לפני כחודשיים. היום הוגשה נגד החשוד בהצתה הצהרת תובע לקראת כתב אישום. המשטרה ממשיכה בחקירה במטרה למצות את הדין עם מעורבים נוספים

צילום: דוברות המשטרה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחאות הקיצונים נגד חנויות סלולר בשכונות החרדיות: משטרת ישראל פענחה הצתת חנות סלולר בשכונת גאולה בירושלים שארעה לפני כחודשיים. לאחר מעצרו של החשוד המרכזי בהצתה והשלמת חקירתו במחוז ירושלים, הוגשה נגדו היום הצהרת תובע לקראת כתב אישום. המשטרה ממשיכה בחקירה במטרה למצות את הדין עם מעורבים נוספים.

לדברי המשטרה, בתאריך 2.10.2022 לפנות בוקר, התקבל דיווח על שריפה בבית עסק לממכר סלולר בשכונת גאולה בירושלים. למקום הוזעקו כוחות משטרה גדולים שפעלו יחד עם כב"ה לכיבוי השריפה ומניעת פגיעה בדרי בניין הסמוך לחנות. בעקבות השריפה נגרם לחנות ולתכולתה נזק כבד המוערך במאות אלפי ₪ לבעל החנות, וכבר מחקירה ראשונית של חוקרי המשטרה והזיהוי הפלילי בזירה- עלה החשד כי מדובר בהצתה מכוונת.

שוטרי מחוז ירושלים פעלו לאיסוף ממצאים וראיות בזירה, וחקירת המקרה הוטלה על היחידה ללחימה בפשיעה (יל"פ) במרחב ציון. במסגרת החקירה התברר כי ההצתה בוצעה ע"י מספר חשודים שהגיעו למקום לפנות בוקר והציתו את החנות באמצעות חומר דליק, זאת עפ"י החשד כחלק ממאבק אלים ועברייני של קיצונים ופורעי חוק בבעלי חנויות הסלולר באזור ובכלל.

לפני כחודש וחצי עצרה המשטרה חשוד בגין מעורבותו במעשה, ובשבוע שעבר עצרו שוטרי מחוז ירושלים את החשוד המרכזי בהצתת החנות. החשוד, 34 תושב בית שמש, שהיה בבריחה מאז המקרה, נעצר בביתו ונלקח לחקירה במרחב ציון.

מהחקירה עולה כי המעשה בוצע על רקע אידאולוגי נוכח התנגדות החשוד לממכר מכשירים סלולרים שאינם כשרים לפי דעתו. את המעשה ביצע כשהוא רעול פנים, זאת אחרי שהגיע לאזור לצורך סליחות, ולאחריו נמלט מהמקום. מעצרו של החשוד הוארך בבימ"ש מעת לעת ובהתאם לצרכי החקירה.

במשטרה מציינים, כי מאז מעצר החשוד המרכזי, שוטרי מחוז ירושלים התמודדו עם הפרות סדר והתפרעויות אלימות במרכז ירושלים ובבית שמש ע"ר מעצר החשוד. הפרות סדר אלו גרמו ביום חמישי בלילה לפציעתה הקשה של אשה, זאת בעקבות פח שדורדר לעבר ברחוב- מקרה הנמצא בחקירה בימים אלו.

ראש צוות החקירה יל"פ ציון, רס"ר אורן נגר:

video
play-sharp-fill

צילום: דוברות המשטרה

במחוז ירושלים של המשטרה מבהירים: "התנהלות פסולה זו של אותם פורעי חוק ומפרי סדר לא תרפה את ידם של השוטרים ממאבק בפשיעה ברחוב החרדי, מהגנה על הציבור המתגורר ועובד באזור וממיצוי הדין כלפי עבריינים שינסו לפגוע באזרחים או בכוחות הביטחון".

עם סיום החקירה ביל"פ ציון וגיבוש תשתית ראייתית נגד החשוד במעשה ההצתה, היום הוגשה נגדו הצהרת תובע ומעצרו הוארך ב-4 ימים נוספים עד ליום שישי הקרוב. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. במקביל ממשיכה המשטרה בחקירת מעורבותם של חשודים נוספים.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שייתנו לו עונש מרתיע שיימנע חילול ה' בעתיד

  2. 1

    את השטויות האלה יש זמן למשטרה לחקור, אבל מושי שנעלם כבר חודשים הם לא יכולים לפענח… פרזיטים אוכלי חינם שכמותם!