אביר קארה: "בעד לממן מוסדות חרדים שמלמדים ליבה ב-110%"

אסתי פלד 2 Comment on אביר קארה: "בעד לממן מוסדות חרדים שמלמדים ליבה ב-1102"

חכ"ל אביר קארה מגיב ב'מהדורה המרכזית' להתבטאויות הקשות שיוחסו לו: "הדברים שפורסמו זה בילוף של כל מה שאמרתי.אמרתי שציבור שלא מקבל לימודי יסוד הוא איום קיומי. מדינת ישראל צריכה צבא, כלכלה ורפואה של עולם ראשון"

צילום: עמית שבי/ פול
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ לשעבר אביר קארה בראיון הערב אצל אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' מגיב על הדברים הקשים שפורסמו בשמו כנגד הציבור החרדי: "הדברים שפורסמו זה בילוף של כל מה שאמרתי". יחד עם זאת, קרא הסביר בפטרונות מדוע הדברים שיוחסו לו לא רחוקים מעמדותיו האישיות: "אמרתי שציבור שלא מקבל לימודי יסוד הוא איום קיומי. מדינת ישראל צריכה צבא, כלכלה ורפואה של עולם ראשון. מערכת החינוך מוזנחת גם ככה, איך נוכל להחזיק צבא של עולם ראשון?"

"כעת החרדים ישבו בוועדת הכספים, הם צריכים לקדם תוכנית חומש במיליארדים לחינוך ליבה של המגזר החרדי. הייתי רוצה לראות את את החרדים בפנים אם יש להם את הכישורים הנדרשים. כעת כשיש כזו נציגות בכנסת חרדיות שידאגו לבוחרים שלהם. אם בסוף היום הסכום שמושקע בחינוך העתידי מחזיר את עצמו – אני בעד. אבל אם ההחלטה של הממשלה לא מעודדת צמיחה, לא נכון לתקצב" אמר.

"אני חושב שלא לכפות כלום על הציבור החרדי. לא גיוס ולא לימודים שהם לא רוצים ללמוד. אבל שלא יסבסדו את זה. אם אדם או קבוצה בוחרת להזיק לילדים שלה, אני לא אפריע. זו ראייה סוביקטיבית, אבל אני לא מוכן לממן את זה. איפה שיש לימודי ליבה לבנות אני בעד 110%. אני חושב שצריך לחזור לתוכנית בעלז המצוינת. אם זה היה בממשלת גנץ הייתי אומר אותו דבר. רציתי תמיד לשבת עם הציבור החרדי, הציבור הכי מתנדב, תמיד ראשון. אבל אני אומר מחקרים שאומרים שחינוך של עולם שלישי לא יכול להוביל אותנו לעולם ראשון"

"לא מכיר עוד ח"כ מבין החרדים שהיה מביא את הקולות שהבאתי. אבל לא ייתכן שציבור שעובד יממן כאלו שלא עובדים. בגדול אני יכול להגיד שנתוני ממוצע השכר ב-18 היה בציבור הכללי עמד על 9,000 והציבור החרדי על כ-4,500. אנחנו לא יכולים להמשיך את הדבר הזה" סיכם קארה את הראיון.

האזינו לראיון המלא



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    אין כמו לחזור על אותו דבר ולהגיד שזה לא מה שאמרת, לצערי הוא לא דעת יחיד.

  2. 1

    בעיתון דה מרקר, התפרסמה כתבה הטוענת שהחכ"ים החרדים, הגיעו להסכם קואלציוני
    לפיו החינוך החרדי יקבל יותר כסף מהחינוך החילוני, הכתבה מתבססת על מאמר שכתב ד"ר נרי הורביץ
    הנתונים שפורסמו הנם כוזבים החל מצאת הכתבה ניסינו להעביר נתוני אמת למניעת הסתה פרועה.
    דה מרקר מסיבות עלומות לא הסכים להכניס את התגובה, להלן התגובה, וידע הציבור וישפוט:

    קצת עובדות1

    בחוברת מרכז המחקר והמידע של הכנסת מיום י"א בכסלו תשע"ו (11/23/2015)
    (ראו בקישור: https://fs.knesset.gov.il/globaldocs/MMM/8b2a99b6-1889-e511-80d0-00155d0acb9e/2_8b2a99b6-1889-e511-80d0-00155d0acb9e_11_8646.pdf)
    מופיעה בעמוד 6 טבלת נתונים עם השוואת תקצוב לתלמיד לפי פילוח בין סוגי מוסדות החינוך בשנת התשע"ד.
    לפי הטבלה, חינוך ממלכתי מקבל לתלמיד 14,914. מוכר שאינו רשמי רשתות 12,781. מוכר שאינו רשמי מחוץ לרשתות 5,548. מוסדות פטור (תלמודי תורה) 3,990.
    מאז הפערים רק גדלו וגדלו, עם הכנסת רכיבים למוסדות ממלכתי, העלאת ערך שעה, ועוד.
    תחשיב זה לא מביא בחשבון את הפער האדיר בתקצוב רשויות מקומיות, כאשר לפי חוק לא מחוייבות לתקצב כלל גנים, וביסודי בכל מוסדות המוכש"ר כולל ברשתות לא מתוקצב אלא 75% ואך ורק בנוגע לחלק מהרכיבים שהרשויות מתקצבות. בגנים החינוך החרדי לא מתוקצב בכלל על ידי הרשויות המקומיות.אם נוסיף את החינוך שאינו פורמלי הפעם ילך ויתעצם.
    התחשיב שנעשה על ידי ד"ר הורביץ, מתיחס לרשתות ולא מתייחס לשאר מוסדות החינוך החרדי שם נמצאים רוב התלמידים,

    קצת עובדות 2
    א. לא ניתנת התייחסות לרבבות תלמידים שבכלל לא לוקחים כסף מהמדינה כדי שלא תהיה התערבות משרד החינוך. אם נכניס נתון זה לממוצעים, כמה מקבלים בחינוך החרדי וכמה לא, התוצאה תהיה עוד הרבה יותר דלה.
    ב. גם לגבי הרשתות התחשיב מניפולטיבי, לקחת כסף של מטה ולתכלל את זה פר תלמיד, מתעלם מהעובדה הפשוטה שעבודת מטה כוללת העסקת הרבה מאוד אנשי חשבות ומינהלה, אם זה היה נעשה על ידי משרד החינוך היו מתווספים עשרות רבות של תקני עובדי מדינה לצורך כך (ברשתות מדובר במערכות שמפעילות מוסדות בהם נמצאים מאות אלפי תלמידים).
    ג. חשוב לציין שהתוכן בקצת עובדות 1, נשען על נתוני מרכז המחקר והמידע של הכנסת המוזן רבות מנתונים מסולפים של משרד החינוך, בפועל הנתוני אמת הרבה יותר קשים כפי שמוכיחים דוחות מקצועיים של משרדי רואי חשבון.