קיש קיבל את טענתו של אלקין: "לא אדרוס את האופוזיציה"

איתי גדסי No Comments on קיש קיבל את טענתו של אלקין: "לא אדרוס את האופוזיציה"

יו"ר הוועדה המסדרת יואב קיש קיבל את טענת השר אלקין ל'נושא חדש' בהסתייגויות להצעת חוק הכנסת: "לא אתן לקואליציה לדרוס את האופוזיציה, ומנגד לא אאפשר שימוש לרעה בכלי הפרלמנטרי לפגוע בהליכי החקיקה"

צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המסדרת בראשות ח"כ יואב קיש קיבלה את טענת השר זאב אלקין לנושא חדש בהסתייגויות שהוגשו להצעת חוק הכנסת.

בתום דיון סוער בין נציגי הקואליציה לאופוזיציה בנושא האפשרות לטעון טענת נושא חדש על הסתייגויות שמוגשות על הצעת חוק, החליט יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש כי כל הטענות לנושא חדש ידונו בהצבעה אחת בוועדה המסדרת.

ח"כ קיש אמר: "לא אתן לקואליציה לדרוס את האופוזיציה, ומנגד לא אאפשר שימוש לרעה בכלי הפרלמנטרי לפגוע בהליכי החקיקה. ברור לי שהסתייגות ונושא חדש, הם כלי אופוזיציוני שבכנסת הקודמת לא ניתן לנו כחברי אופוזיציה להשתמש בו". קיש ציין כי החלטתו תהיה זמנית עד שהייעוץ המשפטי של הכנסת יפרסם נוהל קבוע.

ח"כ בועז טופורובסקי והשר זאב אלקין התנגדו לקביעת יו"ר הוועדה. טופורובסקי תבע לנמק כל טענת נושא חדש, ולהצביע על כל טענה בנפרד.

בתום הדיון, הוועדה קיבלה את טענת השר זאב אלקין לנושא חדש בהסתייגויות שהוגשו להצעת חוק הכנסת (מספר חברי הכנסת הנדרש להתפלגות סיעה). 12 ח"כים תמכו בטענה לעומת 6 שהתנגדו. משמעות ההחלטה, שההסתייגויות לא יכנסו לנוסח הצעת החוק.



0 תגובות