נתניהו לשותפים: פסקת התגברות – רק בעוד מספר חודשים

    אליהו גרין No Comments on נתניהו לשותפים: פסקת התגברות – רק בעוד מספר חודשים

    ראש הממשלה המיועד מתעקש לדחות את חקיקת פסקת ההתגברות במספר חודשים ולהעביר אותה רק במסגרת חקיקת חוק יסוד באופן רחב. שותפיו קיבלו את הרושם שבכוונתו להתנהל בזהירות מול מערכת המשפט

    נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו מתכנן לדחות את חקיקת פסגת ההתגברות, חרף דרישתם הנחרצת של שותפיו לקואליציה המתרקמת. כך דיווח יובל שגב בגל"צ. לפי הדיווח נתניהו ובכיר הליכוד המנהל את המשא ומתן, יריב לוין אמרו לשותפים כי החוק לא יעלה בחודשים הראשונים של הממשלה אלא רק בסביבות הקיץ, אחרי פסח.

    כמו כן, נתניהו לא רוצה להעביר את פסקת ההתגברות כחוק נפרד, אלא כחלק מחוק יסוד מסודר ורחב. עוד לפי הדיווח, השותפים הקואליציוניים התרשמו שנתניהו מבקש לפעול בזהירות מול בג"ץ.

    הסיכומים עד כה והתפקיד של פרוש | איש 'אגודת ישראל' עושה סדר

    המתקפות, האגו במו"מ, וכמה תשרוד הממשלה? | הפרשנים

    במקביל, ביטאון דגל התורה, 'יתד נאמן' דיווח הבוקר כי "ההסכם הקואליציוני ייחתם רק לאחר ההסכמות על הנושאים העקרוניים".

    בתוך כך, בליכוד עדכנו אמש (שני) על התקדמות משמעותית להקמת ממשלה, ושהושגו כל החתימות להחלפת יו"ר הכנסת. יו"ר הכנסת הנוכחית, חה"כ מיקי לוי, אמר כי יכבד את "הבקשה החריגה לבחירת יושב ראש הכנסת שלא במועד השבעת הממשלה", וקבע את הישיבה ליום שני הבא.

    חה"כ שמחה רוטמן הגיב: "בג"ץ כינס את המליאה בצו מיוחד ביום חמישי כשהשמאל רצה להחליף יו"ר. מיקי לוי "הממלכתי" מתעכב ומורח למרות שאפשר להחליף את היו"ר היום או מחר. האנשים האלה לא יודעים מהי דמוקרטיה, ממלכתיות או התנהגות מכובדת. אופוזיציה למדינה".

    שר המשפטים, גדעון סער התייחס לכך הבוקר וקרא לנשיא שלא להאריך את המנדט לנתניהו: "העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו״ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה. בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עינים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו".



    0 תגובות