סדנאות חדשות במכבי שירותי בריאות

עפר גדנקן No Comments on סדנאות חדשות במכבי שירותי בריאות

מתרחבת הפעילות בתחום הבריאטריה: מכבי שירותי בריאות פותחת את ההרשמה לסדנת 'מכבי קל' בבני ברק
מכבי שירותי בריאות באלעד יוזמת סדנה מקצועית למתמודדים עם מחלת הסוכרת

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המכון הבריאטרי של מכבי בבני ברק מציע מעטפת כוללת של שירותים נלווים לניתוחי קיצור קיבה, במטרה לאפשר לחברי מכבי לקבל את מיטב השירותים סמוך לבית ובלי צורך לצאת למקומות אחרים לקבלת ייעוץ ומעקב לאחר הניתוחים * בימים אלה פותחת מכבי את ההרשמה לסדנת 'מכבי קל' – בריאטריה לנשים לאחר ניתוח קיצור קיבה, שתשלב עיסוק בתזונה נכונה ומתן כלים להתמודדות עם השינוי באורח החיים לאחר הניתוח.

מכבי שירותי בריאות ממשיכה להוביל את שירותי הרפואה בעיר בני ברק, ומתרחבת גם בתחום הבריאטרי עם מתן מענה מקיף במסגרת המכון החדשני והמרווח המציע לחברים את המעטפת הכוללת לניתוחי קיצור קיבה. המכון הבריאטרי של מכבי משתרע על פני כ-250 מ"ר, וממוקם במיקום נגיש ברחוב כהנמן 64 בעיר. מטרת המכון הבריאטרי הינה ללוות את החברים שמבצעים ניתוחים לקיצור קיבה על סוגיו השונים, על ידי מתן ייעוץ רפואי מקצועי, ליווי של התהליך ומעקב מומחים לאחר ביצוע הניתוח.

כחלק מהפעילות השוטפת במכון, מתקיימות פעילויות לטובת החברים שעברו ניתוחים בריאטריים עם תוכן ייעודי במטרה לספק מעטפת תומכת וליווי מקצועי גם לאחר הטיפול. במסגרת זו, פותחת מכבי בימים אלה את סדנת 'מכבי קל' שתעסוק בתזונה נכונה לאחר ביצוע ניתוח קיצור קיבה ותעניק כלים ותמיכה רגשית להתמודדות עם השינוי באורח החיים לאחר הניתוח. הסדנה מיועדת לנשים שמאז הניתוח שלהן חלפה לפחות חצי שנה.

הסדנה תכלול 10 מפגשים בהנחיית דיאטנית בריאטרית ועו"ס מומחית. המפגשים יתקיימו במכון בימי ראשון בערב, והם מותנים בראיון טלפוני מקדים עם אחת ממנחות הסדנה. הסדנה מיועדת לחברות מכבי בתשלום מסובסד של 210 שקלים, כאשר לחברות מכבי עם 4 ילדים ומעלה מתחת לגיל 18 יוענק סבסוד נוסף של 50% מהעלות.

המכון המרווח מאפשר קבלת ייעוץ מקצועי וליווי של מומחי מכבי לאורך כל הדרך. ניתוחים לקיצור קיבה הינם נפוצים ומהווים חלק משירותי הבריאות ושמירה על איכות החיים, כך שמכבי מחויבת לליווי מקצועי אישי לחברים שנדרשים לעבור תהליך בריאטרי לצורך בריאותם ואיכות חייהם. ניתוח בקיצור קיבה על סוגיו השונים, כגון שרוול ומעקפי קיבה, הינו תהליך שכולל הכנה מנטלית וכמובן ייעוץ מקצועי מקדים שמביא את מכלול האפשרויות לכדי החלטה תואמת אישית. גם לאחר הניתוח נדרש מעקב מקצועי אחר השפעתו, ולכן במכבי מביאים את השירות הזה קרוב ככל הניתן לאזור המגורים.

מנהל מרחב בני ברק, ר' ברוך שטרן: "מכבי ממשיכה להוביל את שירותי הבריאות בעיר ופותחת את ההרשמה לסדנה המיוחדת שתתקיים במכון הבריאטרי. המכון מספק מענה לחברים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ומאפשר לקבל את השירותים המיטביים באופן המותאם והנגיש ביותר".

סדנה מיוחדת של מכבי שירותי בריאות באלעד תעניק כלים מקצועיים שיאפשרו אימוץ אורח חיים בריא ומאוזן לחולי סוכרת. באמצעות יישום הכלים ואימוץ אורח חיים מתאים, חולי סוכרת יוכלו לאזן את רמת הסוכר, לשפר את התופעות הנלוות ואף למנוע מצבי סיבוך כתוצאה מהמחלה. הסדנה, שתכלול שישה מפגשים, תועבר על ידי עובדות סוציאליות, דיאטניות ואחיות.

מחלת הסוכרת הינה מחלה כרונית, לעיתים בעלת היבטים גנטיים ולעיתים גם נרכשת. במילים אחרות, זוהי מחלה שצריכים ללמוד לחיות איתה שכן היא לא חולפת ונעלמת. יחד עם זאת, באמצעות אימוץ אורח חיים המתאים לחולה, ניתן לאזן את רמת הסוכר, לשפר את הסימפטומים ולעיתים גם להגיע למצב שבו למרות המחלה – לא יופיעו סיבוכים ואף לא מחלות נלוות המקושרות בדרך כלל עם סוכרת.

על מנת להטמיע את הדרכים הטובות ביותר להתמודדות עם המחלה, מציעה מכבי שירותי בריאות באלעד סדנאות מיוחדות המתאימות לחולי הסוכרת מתוך הבנה שהקפדה על תזונה נכונה, שמירה על פעילות גופנית, נטילת תרופות בזמן והקפדה על בדיקות מעקב שגרתיות, הן רק חלק מהפעולות שחולה בסוכרת נדרש להכניס לחייו על מנת "לחיות בשלום" עם הסוכרת. כדי לצלוח את הקשיים הנלווים למציאות זו, אנשים רבים מעדיפים להתמודד עם המחלה באמצעות קבוצה שתאפשר להם תמיכה וגיבוי, ולכן יצרה מכבי סדנת סוכרת ואורח חיים בריא, אותה מנהלות ומעבירות אחיות, דיאטניות ועובדות סוציאליות שהוכשרו במיוחד. הסדנה זוכה להצלחה גדולה ומספקת לחולים כלים ותבניות התנהגות שישרתו אותם בחיי היום יום.

הסדנה, שתכלול שישה מפגשים אשר יתקיימו בימי רביעי בבוקר, מיועדת לחברי באלעד ותיערך במרכז הרפואי של מכבי בעיר. המפגשים מתקיימים בקבוצות של עד 15 משתתפים, כשמומלצת  השתתפות של בני משפחה אחרים של החולה, על מנת לחזק את הצד המשפחתי ולהטמיע את השינוי בבית כולו, כיוון שההמלצות טובות לכולם ולא רק לחולה.

מטרות הסדנה הינן: הקניית ידע למשתתפי הסדנה, פיתוח מיומנות לניהול עצמי של המחלה בקרב החולים, עידוד המטופל לשימוש מיטבי במשאבים העומדים לרשותו במכבי, עידוד שינוי התנהגותי, אימוץ התנהגות בריאותית ע"י היכרות עם הגוף ותחושותיו, רכישת כלים לשליטה במחלה ולהתמודדות עימה, חיבור המטופל לצדדים החזקים שלו ופיתוח האמונה שלו ביכולתו להתמודד בהצלחה עם המחלה, מתן ידע וכלים לייעוץ פעילות גופנית על ידי פיזיותרפיסטית מוסמכת, התמודדות רגשית עם המחלה – השפעת מצבים רגשיים על הגוף ואיזון הסוכרת, וכמובן תמיכה משפחתית שהיא גורם חשוב מאד בתהליך.

מנהל מרחב אלעד, ר' מרדכי שחורי: "מכבי רואה חשיבות רבה בקידום אורח חיים בריא ושיפור איכות החיים בקהילה. מעבר לעיסוק השוטף במתן שירותי בריאות מקצועיים בסטנדרטים הטובים ביותר לטובת תושבי אלעד, מכבי פועלת כל העת ומקדמת מיזמים שונים העוסקים בהעלאת מודעות לשמירה על אורח חיים בריא, שיפור איכות החיים לחולים המתמודדים עם מציאות חיים יומיומית שמשפיעה עליהם, וכן בהיבטים מניעתיים שהם חלק בלתי נפרד מהעשייה של מכבי".



0 תגובות