הנתק עם השותפים והקשיים במו"מ | אבי רבינא מדווח

    אתר קול חי No Comments on הנתק עם השותפים והקשיים במו"מ | אבי רבינא מדווח

    בשלב זה עומד בעינו הנתק בין הליכוד ויהדות התורה, הציונות הדתית והמשבר עם עוצמה יהודית סביב תיק הנגב והגליל. הפתרון המסתמן הוא פיצול התיק לפריפריה לש"ס ונגב וגליל לעוצמה

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המשא ומתן הקואליציוני: כתבנו אבי רבינא דיווח הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, כי יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית נפגשים בשעה זו בכנסת. מוקדם יותר נפגש יו"ר ש"ס אריה דרעי עם נתניהו ויריב לוין ולאחר מכן עם נתניהו בנפרד.

    בשלב זה עומד בעינו הנתק בין הליכוד ויהדות התורה, הציונות הדתית והמשבר עם עוצמה יהודית סביב תיק הנגב והגליל. הפתרון המסתמן הוא פיצול התיק לפריפריה לש"ס ונגב וגליל לעוצמה. רבינא ציין כי מדובר בתיק של שעיקרו תקציבים ולכן לא אמורה להיות בעיה וברגע שיוקצה תקציב לכך זה עשוי להיפתר. במהלך המו"מ ניסו להציע לבן גביר את תיק החקלאות במקום זה, אך הוא סירב.

    חלוקת התיקים המסתמנת: ש"ס הקרובה ביותר להסכם וצפויה לקבל את משרדי הפנים, הדתות, הבריאות, הרווחה והנגב והגליל. יהדות התורה צפויה לקבל את ועדת כספים לגפני, משרד השיכון לגולדקנופף, משרד ירושלים לפרוש ויתכן גם תפקיד סגן השר לשיוויון חברתי או סגן שר התחבורה עבור חה"כ אורי מקלב וליעקב אשר סגן שר חינוך או יו"ר ועדת הפנים. הציונות הדתית עדיין בנתק, סמוטריץ' צפוי להיות שר האוצר ברוטציה עם דרעי ולקבל עבור מפלגתו את משרדי ההתיישבות, הקליטה ואולי גם תפוצות.

    המשרדים הפנויים שצפויים ללכת לליכוד: אנרגיה, ביטחון, הגנת הסביבה, חוץ, הכלכלה, מדע, מודיעין, משפטים, רווחה, עליה וקליטה, שת"פ אזורי, תחבורה, תיירות, תקשורת, תרבות וספורט.

    כזכור, זהו היום השני שאין ישיבות מו"מ בין הליכוד ליהדות התורה. מוקדם יותר דיווחנו כי גורמים בכירים במפלגה זועמים על ההתנהגות והיחס של הליכוד ליהדות התורה.

    חה"כ יעקב אשר אמר הערב בריאיון ל'קול חי': "לצערנו בגלל כל מיני התעסקויות של מפלגות בנושא התיקים כבר יומיים לא התקיים אתנו מו"מ בנושאים העקרוניים". הוא הבהיר: "גם אם ייסגר נושא התיקים וילחצו עלינו לחתום מהר – לא נוותר על הדברים העקרוניים".

    חה"כ שלמה קרעי, ששוחח גם הוא עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, קרא לזרז את הקמת הממשלה: "אני שותף לקריאה להפסיק לגרור רגליים במו"מ ולהקים כבר את הממשלה הזו. השלטון נמצא בידיים של תומכי טרור. צריך להיכנס לחדר סגור ולסגור את הדברים. הליכוד הפגין נדיבות יוצאת דופן".

    "תחושת חמיצות בשני הצדדים" | הפרשנים במהדורה



    0 תגובות