יעקב אשר תוקף: "בגלל נושאים פרסונליים המו"מ תקוע"

    אסתי פלד No Comments on יעקב אשר תוקף: "בגלל נושאים פרסונליים המו"מ תקוע"

    חה"כ יעקב אשר בריאיון ל'קול חי': "לצערנו בגלל כל מיני התעסקויות של מפלגות בנושא התיקים כבר יומיים לא התקיים אתנו מו"מ בנושאים העקרוניים". הוא הבהיר: "גם אם ייסגר נושא התיקים וילחצו עלינו לחתום מהר – לא נוותר על הדברים העקרוניים"

    צילום: Arie Leib Abrams/Flash90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ יעקב אשר (דגל התורה), שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית ומתח ביקורת מרומזת על אחד מראשי מפלגות הקואליציה העתידית. "אנחנו ממש לא לקראת סיום", אמר אשר בהתייחסו למשא ומתן עם הליכוד. "לצערנו בגלל כל מיני התעסקויות של מפלגות בנושא התיקים כבר יומיים לא התקיים אתנו מו"מ בנושאים העקרוניים. התקדמנו עד אז בחלק מהדברים ואנחנו מחכים לתשובות בהרבה דברים אחרים שהם קו אדום מבחינתו".

    הוא הבהיר כי "גם אם ייסגר נושא התיקים וכל הדברים ויתחיל הלחץ להקים ממשלה מהר – לא ניכנס בבליץ אם לא נקבל את אותם דברים שנמצאים על השולחן ואנחנו מחכים לתשובות לגביהם".

    "אני לא חושב שיש זלזול בנו", השיב אשר לשאלת המראיין "אבל המו"מ הסתבך להם קצת. אני מקווה שזה יחזור לשליטה מהר. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, גם בנושאים העקרוניים וגם בנושא התיקים. יכולתי לחשוב שהמו"מ יתנהל יותר ממוקד, מהיר וחכם. מקווה שכולם יתעשתו". הוא שב והבהיר: "שלאף אחד לא תהיה אשליה כשברגע שייגמרו הבעיות הפרסונליות של כל מיני אנשים – נוותר על הדברים העקרוניים".

    אשר נשאל האם בליכוד עומדים מאחורי התחייבותם בנוגע לתקציב החינוך: "חד משמעית. ההצהרות של הליכוד גם בשיחות איתנו הן שהם הולכים על נושא השוויוניות בחינוך, חד וחלק. חלק גדול מהנושאים שעדיין לא סגרנו זה הביטוי של זה, איך זה ייעשה בדיוק. מבחינתו בעניין הזה אין פשרה. לא יהיה מצב שבו ילד חרדי יהיה שווה פחות מילד אחר, למעט באותם הסדרים של 75 ו-55 אחוז מהחינוך הכללי. אלו דברים שיצטרכו להכנס לתקציב בשנתיים הקרובות באופן הברור ביותר, לא בכספים קואליציוניים".

    על חוק הגיוס: "אין דיונים ארוכים, יש הסכמה שצריך לחוקק את חוק הגיוס. יצטרכו לדעת לנסח אותו נכון. שלא נחשוב שברגע שיש פסקת התגברות אפשר לעשות כל מה שרוצים. צריך לעשות הכל בחכמה ובשכל. אנחנו נגיע לחוק שיקבל בסופו של דבר את ההסכמה של גדולי ישראל".

    הוא התייחס לפרסומים שונים מחדרי המו"מ: "כבר שמענו הרבה מאוד דברים, אנחנו לא רוצים להיות ניזונים מהדברים הללו. החכמה של קואליציה היא שכולם בה מרגישים שווים ומיוצגים. אם מפלגה כזו או אחרת תלך בכוחנות ותנסה לתת הרגשה אחרת – הקואליציה תצלע".

    עוד אמר אשר: "אנחנו רוצים תפקידים שבהם אפשר יהיה להביא לידי ביטוי את הכוח והשקפת העולם שלנו".



    0 תגובות