אושר: מבצע בין-לאומי לתיעוד עדויות שורדי שואה מישראל והעולם

איתי גדסי No Comments on אושר: מבצע בין-לאומי לתיעוד עדויות שורדי שואה מישראל והעולם

ההחלטה האחרונה של ממשלת לפיד: הקצאת משאבים לתיעוד של שורדי שואה מכל רחבי העולם בהיקף של למעלה מ-3.5 מיליון ש"ח

צילום: חיים צח/ לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה יאיר לפיד והשרה לשוויון חברתי מירב כהן להקצאת משאבים לתיעוד של שורדי שואה מכל רחבי העולם בהיקף של למעלה מ-3.5 מיליון ש"ח.

במסגרת ההחלטה, יקודם תיעוד עדויות מצולם של שורדי שואה מישראל והעולם. העדויות שייאספו יעברו תהליך דיגיטציה ומשאבים רבים יוקצו לטובת עיבוד החומרים לכדי תוצרים מותאמים לעידן הרשתות החברתיות, וזאת במטרה להוביל להנגשת התכנים לדור הצעיר. בין היתר, ישולבו התכנים גם במערכות החינוך של המדינות השותפות.

ההחלטה מגיעה על רקע אירועי הכחשת שואה ברחבי העולם ונוכח גילם המבוגר של שורדי השואה החיים כיום המחייב לפעול באופן דחוף בנושא תיעוד עדויותיהם.

ראש הממשלה יאיר לפיד: "לפני 10 שנים בעת שכיהנתי כשר האוצר הובלתי את ההחלטה להעלאת שכר הקצבאות לניצולי שואה, במיליארד שקלים, כעת אני סוגר מעגל בישיבת הממשלה האחרונה. בשנה הזו, הובלנו בממשלה מהלכים רבים למען ניצולי השואה והמשך שימור זיכרון השואה לדורות הבאים. אני נרגש וגאה שהעברנו היום החלטה חשובה זו לתיעוד סיפוריהם של ניצולי השואה מישראל ומהעולם – שתשאיר חותם שנים קדימה לדורות הבאים. אני מודה לשרה לשוויון חברתי מירב כהן על העבודה המאומצת שלה בהחלטה זו, ובכלל, למען רווחת ניצולי השואה בתחומים רבים".



0 תגובות