מכון המחקר מדווח: אחוזי ההצבעה בחברה הערבית נמוכים מאד

מערכת האתר No Comments on מכון המחקר מדווח: אחוזי ההצבעה בחברה הערבית נמוכים מאד

מכון אקורד הפועל במסגרת האוניברסיטה העברית טוען כי שיעור ההצבעה במגזר הערבי נמוך מהשיעור הכללי ארצי | "השיעור נמוך משיעור ההצבעה הכללי שפירסמה ועדת הבחירות המרכזית" | ומה זה אומר לגבי תוצאות האמת?

קלפי במגזר הערבי | אילוסטרציה צילום: Jamal Awad/FLASH90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מרכז 'אקורד' הפועל במסגרת האוניברסיטה העברית בירושלים, מפרסם חיזוי סטטיסטי שיכול לתת תמונת מצב למערכת הבחירות שעודנה בעיצומה.

במכון מסבירים כי "התיקו האלקטורלי הבלתי שביר בין שני הגושים, בעד ונגד נתניהו, יוכרע כנראה על ידי מי שימצמץ ראשון. כלומר, בידי המחנה שמצביעיו לא יגיעו לקלפי, ומשכך שיעור הצבעה שם יפחת באופן משמעותי ביחס לבחירות הקודמות".

"זאת הסיבה לכך ששיעור ההצבעה במגזר הערבי עשוי להפוך לשון מאזניים בבחירות אלה, יותר מתמיד. קל וחומר כאשר הייצוג הפוליטי של המגזר פוצל בין שלוש מפלגות שחרב אחוז החסימה מונחת על צוואר שלושתן" מוסיפים.

במכון מפרסמים, שלפי חיזוי סטטיסטי הם מעריכים כי עד השעה 14:00 שיעור ההצבעה בחברה הערבית עמד על כ-17% בלבד. שיעור זה נמוך משיעור ההצבעה הכללי שפירסמה לשעה זו ועדת הבחירות המרכזית – 39%.

"שיעור זה אמנם עוד יאמיר עד לשעת סגירת הקלפיות, אולם לפי רוב הערכות, אם בסופו של יום יפחת מ-50% – הדבר יסלול את הדרך להקמת קואליציית 61 בראשות נתניהו" אומרים במכון.

מנגד, בדקות האחרונות ח"כ משה גפני שוחח עם נתניהו, והתריע כי המצב דווקא נואש בימין. "סיימתי שיחה כעת עם בנימין נתניהו, המצב לא טוב אנחנו נמצאים בסכנה גדולה ואני מבקש מכולם לצאת עכשיו, להצביע ולהשפיע. אנחנו במלחמת קודש" אמר גפני.

 



0 תגובות