האו"ם בדו"ח נגד ישראל: "מקבעת את הכיבוש"; בירושלים תקפו

שלמה ריזל 1 Comment on האו"ם בדו"ח נגד ישראל: "מקבעת את הכיבוש"; בירושלים תקפו

יושבת ראש ועדת החקירה לאירועי "שומר החומות" הגישה את מסקנותיה ותקפה את ישראל. השגריר ארדן: "דו"ח מעוות. לא הוזכר אפילו קורבן אחד מהצד הישראלי"

צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יושבת ראש ועדת החקירה לאירועי "שומר החומות" מטעם האו"ם, הגישה היום (חמישי) את מסקנותיה. בנאומה בפני הוועדה, מתחה היושבת ראש ביקורת על ישראל ואמרה כי "ישראל מקבעת את הכיבוש ומנהלת מדיניות של סיפוח. הגיע הזמן לבחון את הכיבוש ולהטיל אחריות על הכובש". לדבריה "המשך הכיבוש והאפליה נגד פלסטינים הם סיבות השורש לחוסר היציבות באזור".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הגיב: "לדיון כעת באו״ם על הדו״ח המעוות של ועדת החקירה הזמנתי את שני ואסף אביגל, הוריו של עידו ז״ל שנרצח על ידי חמאס. דרשתי מחברי הוועדה להסתכל להם בעיניים ולהסביר מדוע חייו של עידו חסרי משמעות עבורם. אמרתי להם שהם צריכים להתבייש.

"בכל הדיווחים שלהם, ה-COI לא הזכיר קורבן ישראלי אחד של טרור, כולל עידו, ילד בן 5 שנרצח על ידי רקטה של חמאס. ביקשתי מהנציבים שיסתכלו בעיני הוריו, אותם הזמנתי לוועדה, ויסבירו מדוע חייו אינם חשובים להם.

קודם לכן כתב ארדן: "זה עתה סיימתי לפנות לוועדת החקירה של מועצת זכויות האדם באו"ם בתגובה לדו"ח המקומם שלהם. חשפתי את חוסר הלגיטימיות של החברים שלמרות שנאתם לישראל והערות אנטישמיות, בכל זאת מונו על ידי ה-HRC.

"הטחתי בגברת פילאי, יו״ר ועדת החקירה מטעם האו״ם, שהיא לא נבחרה לתפקיד בשל ״כישורי החקירה״ שלה, אלא רק בשל השנאה והתיעוב שלה לישראל, ולכן הוועדה שלה היא בדיחה וחסרת כל לגיטימציה. הצגתי לשגרירי האו״ם את דבריה כנגד ישראל בעבר שמוכיחים את עמדותיה".

במשרד החוץ מסרו בתגובה לדו"ח, כי מדובר בדו"ח "מוטה ומפלה, עם עיסוק לא מידתי בצד הישראלי, ותוך התעלמות משורשי הסכסוך ומהאחריות המונחת על כתפי הפלסטינים. מדובר בנדבך נוסף בקמפיין מתואם להשחרת ישראל, דמוניזציה ודה-לגיטימציה שלה, תוך אימוץ סטנדרטים כפולים".

"בשום נקודה במסמך אין אזכור לצרכי הביטחון של ישראל מחד ומאידך לפעילויות הטרור, דברי ההסתה, מצד הפלסטינים. הדו"ח התעלם מירי מתמשך של אלפי רקטות מצד ארגון הטרור חמאס על אוכלוסייה אזרחית ישראלית ובעוד ישראל מוזכרת בדו"ח מאות פעמים ארגון הטרור חמאס לא מוזכר ולו פעם אחת", הוסיפו במשרד החוץ.

עוד מסרו כי "המועצה לזכויות אדם, ועדת החקירה שהוקמה במסגרתה, ושלושת העומדים בראשה, ידועים בעמדותיהם האנטי-ישראליות מלכתחילה, לכן הדו"ח אינו יכול להיות אובייקטיבי ומאוזן.

"הדו"ח מהווה המשך ישיר לאפליה הקבועה ממנה סובלת ישראל במועצה לזכויות אדם. רק לישראל מוקדש אייטם קבוע שמתרכז בה באופן בלעדי (אייטם 7); חשוב לזכור שדו"ח שעושה דמוניזציה של ישראל מספק דלק לאנטישמיות. הוא מעודד ומקדם דה-לגיטימציה לשנאת ישראל, שגולשת לרחובות, והתגברה בשנה האחרונה מאז הקמת הוועדה.

"בשעה זו, ברחבה מול בניין האו"ם נמצאת משפחתו של עדו אביגל בן ה-5, שנהרג בשדרות במהלך מבצע "שומר החומות" מרסיס בראשו, על מנת לספר את הסיפור האמיתי ולשקף את העובדות של אירועי מאי 2021 כפי שהתרחשו באמת.

"משרד החוץ ימשיך להיאבק נגד הנראטיב השקרי שמנסה לקדם הועדה בדו"ח בשלל רבדים, בזירות הארגונים הבינלאומיים יחד עם בני בריתנו בעולם באופן ישיר ובמהלכים משותפים עם ארגוני חברה אזרחית שאינם חוששים מלהציג את האמת כמות שהיא", נמסר.



1 תגובות

מיין תגובות