אגדת "הימין הרך": שלמה פילבר מנתח את מצבה של שקד

    אבי יעקב No Comments on אגדת "הימין הרך": שלמה פילבר מנתח את מצבה של שקד

    לפי פילבר, כוחה של שקד נאמד ב-60-80 אלף בוחרים ולא יותר. "בעולם שבו אחוז החסימה עומד על כמעט 150,000 קולות, הסיכוי כי שקד והבית היהודי יצליחו למלא את אצטדיון טדי פעמיים ויכפילו את כוחם עד יום הבחירות – הוא אפסי"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    17:38
    26.04.24
    אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסוקר שלמה פילבר מ"דיירקט פולס" הסביר היום (שישי) במאמר פרשנות שפרסם את מצבם האמיתי של איילת שקד והבית היהודי, למי מצביעים אנשי המגזר הדתי לאומי וכמה מצביעים עדיין נותרו נאמנים למפלגתה של שקד.

    "היו הייתה בעבר הלא רחוק אגדת עם על "הימין הרך" שיכריע את הבחירות", פותח פילבר. "בינתיים הבינו כולם שאין ימין ואין רך. יש את הציונות הדתית – "המגזר", לא המפלגה – שחלקה תומך באיילת שקד והבית היהודי והם הגרוש שחסר ללירה של קואליציית 61 לימין. אפילו הקמפיין של שקד מתמקד במסר הזה.

    הוא מציין כי "לא מעט מתבלבלים בין הנתון של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על כ- 13% דתיים בישראל (לא חרדים), לבין "המגזר", הכיפות הסרוגות.

    פילבר שחזר את ההיסטוריה הקצרה של הבית היהודי מאז בנט: "נעשה סדר במספרים: הבית הפוליטי של הציונות הדתית הייתה מפלגת המפד"ל ההיסטורית שהלכה והתפוגגה עד 2012, אז התמודד בנט על ראשות המפלגה, נישא על גלי האהדה ומפקד המתפקדים.

    "לאחר שאיחד גם את החרד"לים (חלקם מצביעי בן גביר בגלגולו הקודם), החזיר בנט את המגזר הביתה וזכה ב- 11.5 מנדטים (קולות החיילים הכניסו את שולי מועלם לכנסת כמנדט ה- 12) עם 345,985 קולות.

    "מאז, המגזר הזה על שלל גלגוליו ומפלגותיו, לא הצליח לשחזר את ההצלחה. בבחירות 2015 קיבל המגזר בראשות בנט ושקד 8 מנדטים, שהם 283,910 קולות.

    "בבחירות 2019 התפצל המגזר לימין החדש, שלא עברה את אחוז החסימה, ולאיחוד מפלגות הימין. שתי המפלגות זכו יחד ב- 298,072 קולות. משם זה רק הלך והתדרדר: ימינה המאוחדת בראשות שקד זכתה בבחירות סבב ב' ב- 260,655 קולות, ובסבב ג' בראשות בנט ב- 240,689.

    "בסבב ד' שוב התפצל המגזר, ואותם רבע מיליון קולות המגזר התחלקו בין סמוטריץ' ובנט, כשכל אחד הלך לקושש לעצמו שותפים חדשים. בנט חיפש ימניים מסורתיים – חברתיים (אין פרנסה לא מעניין), וסמוטריץ' חבר לעוצמה יהודית.

    פילבר ממשיך בניתוח: "אז איך מתחלקים כיום אותם 250-280 אלף מצביעי המגזר? לפי המדגמים שלנו כ- 35% מהם יצביעו לליכוד ונתניהו, כ- 35% נוספים יצביעו למפלגת הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר, קצת יותר מ- 5% יצביעו למחנה הממלכתי והשאר חונים אצל איילת שקד והבית היהודי. צריך להדגיש: כל קבוצה בטוחה בהצבעתה. לא נותרו מתלבטים.

    לדבריו "שקד והבית היהודי מקבלים כ- 85% מהכוח שלהם באמצעות המגזר, כך שבחשבון פשוט כוחם נאמד בכ-60 עד 80 אלף בוחרים מקסימום, מה שמציב אותם אצלנו על 2% +-.

    "בעולם שבו אחוז החסימה עומד על כמעט 150,000 קולות, הסיכוי כי שקד והבית היהודי יצליחו למלא את אצטדיון טדי פעמיים ויכפילו את כוחם עד יום הבחירות – הוא אפסי", מנתח הסוקר.

    עוד לדבריו "פילוח של כוונות הצבעת הבוחרים מראה כי במידה ושקד תפרוש, שליש מהמצביעים שלה יפנו לימין, שליש לגוש השמאל ושליש עשוי פשוט לא ללכת להצביע.

    "נראה כי בינתיים את הגרוש ללירה להשלמת 61 לגוש הימין מביאים בכלל מצביעי בל"ד, בעוד "האינטלקטואליים של המגזר" ימשיכו בהתלבטויות, בפולמוסים ובחפירות בקידושים של שבת בבוקר", סיים פילבר.



    0 תגובות