נכדו של מרן שר התורה זצוק"ל: "היה רגיש לכלל ישראל"

אסתי פלד No Comments on נכדו של מרן שר התורה זצוק"ל: "היה רגיש לכלל ישראל"

הרב יענקי קנייבסקי נכדו של שר התורה במשדר סיכום שנה ב'מהדורה המרכזית': "הרב היה אומר לנו לפני ימים נוראים, אולי זה יהיה לתועלת. אנחנו ניגשים לבקש מהקב"ה בראש השנה, אבל אנחנו לא יכולים לבוא בידיים ריקות, נקבל על עצמנו משהו והקב"ה ייתן ויגזור עלינו גזירות טובות"

22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב יענקי קנייבסקי מסכם שנה לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' וסיפר על סביו, מרן שר התורה זצ"ל שנפטר השנה: "במשך כל השנה הגיעו אנשים מכל מיני מגזרים, גילאים וסגנונות, אבל בימי אלול וימים הנוראים העומס היה גדול וגם סבא היה מקדיש יותר זמן עבור זה"

הרב קנייבסקי סיפר: "סבא היה הולך מידי יום לבקר את אחותו, שהייתה אלמנה שנים. יום אחד היא סיפרה לי שהיה אדם מר נפש שהשתולל ברחוב, הרב שאל מי זה ויצא לדבר איתו בחדר המדרגות.. הוא ישב איתו שעה ארוכה ובינתיים הגיע החברותא הקבועה, הרב זילברשטיין קראו לרב והרב לא הגיע. קראו שוב והוא נשאר. אחרי זמן רב הוא חזר וסיפר: "אף אחד לא מקשיב לי ואמרתי – אני אקשיב לו".

"הוא היה מתפלל על כל כלל ישראל כל ראש השנה. אבל למרות ניצול הזמן ולימוד התורה הוא היה דואג ורגיש לכל כלל ישראל. דבר שאני שומע כל הזמן, כל מקום ניגשים אלי ואומרים שחשבנו עליך כל מיני דברים ומבקשים סליחה. אני אומר, לא מצדקות השתדלנו ועשינו כל מה שהרב ביקש ורצה. מצד שני היו מלא פניות, מצוקות שהגיעו אלינו – מבקש שמי שלא הצלחנו להגיע לבקשות שלו והיה לו טרוניה שימחל לנו בפה מלא".

"יש משהו שהרב היה אומר לנו לפני ימים נוראים ואולי זה יהיה לתועלת. אנחנו ניגשים לבקש מהקב"ה בראש השנה, אבל אנחנו לא יכולים לבוא בידיים ריקות, נקבל על עצמנו משהו והקב"ה ייתן ויגזור עלינו גזירות טובות" סיכם ר' יענקי, שהיה יד ימינו של מרן שר התורה זצוק"ל.



0 תגובות