מזכ"לית הסתדרות המורים: "גדלתי בבית אמוני; האמת יצאה לאור"

אסתי פלד 8 Comment on מזכ"לית הסתדרות המורים: "גדלתי בבית אמוני; האמת יצאה לאור"

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': מאז 2019 אין לנו הסכם שכר. היו בחירות וקורונה ולכן זה חשוב. לגבי הכיתות הגדולות אני לא מבינה איפה הנהגת ההורים הארצית, היום יש כיתות גדולות יותר מהעבר. מערכת החינוך חייבת תוכנית חומש כדי להיטיב"

בית ספר. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזכ"לית הסתדרות המורים, גב' יפה בן דוד לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "הייתה התרגשות גדולה לקראת פתיחת בתי הספר, סיירתי עם ראש הממשלה ושרת החינוך. זהו יום חג עבור כולם". מזכ"לית הסתדרות המורים, סיפרה על אתגרי המורים החרדים: "הרבה מורים מהמגזר החרדי לא חל עליהם ההסכם הקיבוצי במסגרת אופק. כפי שאמרת הם לא מיוצגים על ידינו, זה עניין שלהם מול המערכות שלהם".

"הגענו לעקרונות הסכם חשובים שיאושרו בממשלה. אחר כך נחתום על ההסכם ונפרסם אותו, אז כולם ידעו כמה שכרם עלה. עליית השכר איננה מיידית, אבל היא לא תהיה עוד 4 שנים. אנחנו נשב עם האוצר ונקבע את התוספת. מדובר בהמון כסף. המאבק היה על נושא הסכם השכר, מאז 2019 אין לנו הסכם שכר. היו בחירות וקורונה ולכן זה חשוב. לגבי הכיתות הגדולות אני לא מבינה איפה הנהגת ההורים הארצית, היום יש כיתות גדולות יותר מהעבר. מערכת החינוך חייבת תוכנית חומש כדי להיטיב, השכר זה רק חלק מהבעיות שצריך לפתור אותן"

המזכ"לית הוסיפה: "אני רוצה להודות לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, למנכלי"ת דלית שטאובר ולראש הממשלה שפיקח על הכל. ידעתי שיצאו נגדי אבל הרמה הגבוהה של ההכפשות נגדי, יד שהייתה קלה על ההדק, גדלתי בבית אמוני והאמת יצאה לאור"

"עליית שכרו של המורה הוא התחלה של משהו. צריך שההורים יהיו מעורבים בחינוך, אבל שלא יתערבו במערכת. צריך לשים על זה סייגים, מערכת החינוך מתמודדת עם ביקןרת הורים קשה. אנחנו מלמדים הרבה מאוד שעות יותר מכל העולם המערבי, גם הכיתות צפופות מכולם – חייבים לעשות תוכנית חומש ולהקים מועצה רצינית ולטפל בבעיה הרצינית הזאת" נימקה זו שנלחמה על שכר המורים שזוכה לביקורת ציבורית מסוימת.

בן דוד חזרה לנושא עימו נפתח הראיון: "הנושא של רשתות החינוך כמו 'אל המעיין', אמרתי להם שצריך לתפור להם משהו מאחר שהם לא יכולים לשבות. פנו אלינו המון מורים חרדים אבל אנחנו צריכים לראות איך אנחנו עושים את זה בצורה נכונה"



8 תגובות

מיין תגובות
  1. 8

    ואבי מימרן, אתה ידוע כמי שמטפל בבעיות ביסודיות, ומי כמוך מבין את חשיבות הפרא-רפואי במסגרות החינוכיות, בבקשה תעלה את הנושא על סדר היום! מדברים על מחסור, אך כשעמותות פרטיות [חרדיות ושאינן] כבר גייסו כח אדם איכותי, מכניסים את כולן לאופק חדש בדרגה 1! כמו מורה מתחיל על אף שלחלקן ותק של מעל 10 שנים במערכת החינוכית. מאלצים אותן לאסוף אישורי מעסיקים ולהחתים אותם מהיום שנולדו ועד עכשיו [בלי שוב התחשבות בעובדה שבמקצוע שלנו אנו עובדות אצל מס' מעסיקים במקביל], דורשים מהן לעבור קורס התאמה להוראה, כאילו הן יצאו מהקמפוס אתמול. לא מעט מדברות על-כך שברגע האמת בלית ברירה הן יעזבו את המערכת ויעברו לפרטי. איך התנהלות כזו תיטיב עם הילדים??? מה ההיגיון בלגרום לכח אדם קיים לנטוש??

    1. צודקת לגמרי! אני קלינאית תקשורת עם 10 שנות ותק, עובדת בעמותה חרדית פרטית. לפני כשנה הכניסו אותנו לאופק חדש ועל אף כל הותק והניסיון הכניסו אותי ואת חברותיי בדרגה 1!! העמותות מנסות להילחם אבל בינתיים ללא הצלחה 🙁

  2. 7

    ומה איתנו הצוות הפרא רפואי? זנחתם אותנו לאנחות!!

  3. 6

    לצערנו הרב שכחו לגמרי בהסכמים את המטפלות הפרא-רפואיות. תנאי המטפלות הם הכי ירודים מכל העובדים, ואין בהסתדרות ובמשרד החינוך שום התייחסות נפרדת אלינו, לסוג העבודה השונה, לצרכים השונים (חדרי טיפול, זמן למעבר בין מסגרות, תשלום נסיעות למעבר בין מסגרות, הרבה יותר ישיבות בגלל ריבוי המסגרות במשרד החינוך כי אין אופציה למשרה מלאה ועוד), לשכר שונה (גמול מקצוע אחוזי). אנחנו חלק מהסתדרות המורים אך לצערנו האינטרסים שלנו לא יוצגו כלל בדיונים. לקלינאית תקשורת העובדת בחינוך המיוחד אין שום גמול מקצוע, אין גמול על רכזות תחום, הדרכה וכו' אין שום דרך לעלות בשכר מלבד להשיג עוד ותק וגמולים. לשם השוואה מחנכת בחינוך המיוחד וקלינאית תקשורת- המחנכת תקבל יותר מהקלינאית כי יש לה גמול חינוך כיתה היא תוכל בהמשך להתקדם לריכוז תחום ועוד. אם מטפלת פרא-רפואית (קלינאית, מרפ"ע, פיזיותרפיסטית ומטפלת באומנויות) רוצה להצטרף למשרד החינוך, אין שום התייחסות לותק שלה בדרגות- אפילו עם ותק של 25 שנה במקצוע היא תיכנס בדרגה 1!! כלומר סביב 45 ש"ח לשעה! נוצר מצב אבסורדי- קלינאית ותיקה שמדריכה קלינאיות צעירה-הקלינאית הצעירה תרוויח הרבה יותר! טוענים שיש מחסור במטפלות זה פשוט לא נכון! רוב המטפלות היו מעדיפות להיות שכירות ולא עצמאיות לעבוד עם צוות וכו' אבל השכר הנמוך ואי ההתייחסות לותק בדרגות מונע ממטפלות להצטרף וגורם לאחרות לעזוב מתסכול. דורשים מאיתנו לשעות במשך שנה קורס "התאמה להוראה" של 150 שעות! שטוענים שאמור להכשיר אותנו לעבוד במשרד החינוך- למרות שהוא לא תורם כלום לידע של המטפלות. החינוך המיוחד אף פעם לא שובת כך שהמטפלות אף פעם לא שובתות, עובדות כל השנה ובקורונה- ואין שום יחס למרות החשיבות שלנו למערכת ולתלמידים שאינם יכולים להתקדם בלעדינו. אנחנו חלק קטן ביחס למורים ולמרות החשיבות אפשר להתעלם ממנו כי אין לנו אפשרות להשפיע על האנשים בעמדות המפתח….היו מספר ועדות בכנסת שדנו בכל הבעיות הנ"ל ועוד וכלום לא נכנס להסכם!! בושה וחרפה!

  4. 5

    תודה לכל מי שמנסה לעזור לצותות הפרא רפואיים ובמיוחד למטפלים האמצעות אומנויות במוסדות החינוך.
    הלב הפועם של חינוך הדור שלנו.
    אין לי ספק שמתן תנאי שכר הולמים לסקטור זה יביא עוד גוונים חיים לחינוך הישראלי.
    הרוחניות ורוח ההתנדבות שרווחת אצלם הם המנוע לעשיה הברוכה אך יש לתת להם מקום של כבוד.

  5. 4

    חן, חן לכל המסייעים לסקטור הכי משמעותי במערכת החינוך.
    המטפלים באמצעות אומנויות.
    מגיע להם תנאי שכר הולמים.

  6. 3

    הופקרנו. שום התייחסות אליינו מרפאות בעיסוק, קלינריות תקשורת, פיזיוטרפיסטיות ומטפלות באומנויות…
    אין לנו אפשרות לקחת עלינו שום תפקיד שיעלה לנו במשכורת.. במשרד החינוך
    מה עם גמול לפארא רפואי??
    לא מרגישה שמייצגים אותי באמת, לימודים כל כך קשים

  7. 2

    יש המון מטפלות פרא-רפואיות חרדיות ומקוות שהרדיו יתייחס ברצינות לנושא