- רדיו קול חי - -

מזכ"לית הסתדרות המורים: "גדלתי בבית אמוני; האמת יצאה לאור"

מזכ"לית הסתדרות המורים, גב' יפה בן דוד לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית': "הייתה התרגשות גדולה לקראת פתיחת בתי הספר, סיירתי עם ראש הממשלה ושרת החינוך. זהו יום חג עבור כולם". מזכ"לית הסתדרות המורים, סיפרה על אתגרי המורים החרדים: "הרבה מורים מהמגזר החרדי לא חל עליהם ההסכם הקיבוצי במסגרת אופק. כפי שאמרת הם לא מיוצגים על ידינו, זה עניין שלהם מול המערכות שלהם".

"הגענו לעקרונות הסכם חשובים שיאושרו בממשלה. אחר כך נחתום על ההסכם ונפרסם אותו, אז כולם ידעו כמה שכרם עלה. עליית השכר איננה מיידית, אבל היא לא תהיה עוד 4 שנים. אנחנו נשב עם האוצר ונקבע את התוספת. מדובר בהמון כסף. המאבק היה על נושא הסכם השכר, מאז 2019 אין לנו הסכם שכר. היו בחירות וקורונה ולכן זה חשוב. לגבי הכיתות הגדולות אני לא מבינה איפה הנהגת ההורים הארצית, היום יש כיתות גדולות יותר מהעבר. מערכת החינוך חייבת תוכנית חומש כדי להיטיב, השכר זה רק חלק מהבעיות שצריך לפתור אותן"

המזכ"לית הוסיפה: "אני רוצה להודות לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, למנכלי"ת דלית שטאובר ולראש הממשלה שפיקח על הכל. ידעתי שיצאו נגדי אבל הרמה הגבוהה של ההכפשות נגדי, יד שהייתה קלה על ההדק, גדלתי בבית אמוני והאמת יצאה לאור"

"עליית שכרו של המורה הוא התחלה של משהו. צריך שההורים יהיו מעורבים בחינוך, אבל שלא יתערבו במערכת. צריך לשים על זה סייגים, מערכת החינוך מתמודדת עם ביקןרת הורים קשה. אנחנו מלמדים הרבה מאוד שעות יותר מכל העולם המערבי, גם הכיתות צפופות מכולם – חייבים לעשות תוכנית חומש ולהקים מועצה רצינית ולטפל בבעיה הרצינית הזאת" נימקה זו שנלחמה על שכר המורים שזוכה לביקורת ציבורית מסוימת.

בן דוד חזרה לנושא עימו נפתח הראיון: "הנושא של רשתות החינוך כמו 'אל המעיין', אמרתי להם שצריך לתפור להם משהו מאחר שהם לא יכולים לשבות. פנו אלינו המון מורים חרדים אבל אנחנו צריכים לראות איך אנחנו עושים את זה בצורה נכונה"