הפיצול של בן גביר וההצהרות בדגל התורה • האזינו לפרשנים

    אסתי פלד No Comments on הפיצול של בן גביר וההצהרות בדגל התורה • האזינו לפרשנים

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום בשיחה על מערכת הבחירות: משחקי בן גביר-סמוטריץ', ההצהרות הלוחמניות בדגל התורה, המצב של גנץ ועוד

    20:40
    01.06.24
    פנחס בן זיו No Comments on ביידן פרסם מתווה לעסקה: החזרת החטופים וסיום המלחמה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום שוחחו הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על משחקי בן גביר-סמוטריץ', הנעשה ביהדות התורה ונושאים פוליטיים נוספים.

    בפתח השיחה, התייחס ריבלין להודעה של בן גביר על ריצה עצמאית: "הוא עושה עוד משחק כוח ועולה שלב. הוא יכריז על ריצה עצמאית אבל ישאיר פתח לאיחוד. עד ה-15 בספטמבר צריך להגיש רשימות וחודש זה נצח בפוליטיקה".

    בלום: "אצל בן גביר זה קולות נודדים בניגוד לסמוטריץ'. ראינו השבוע את גנץ מקדים לעשות מהלך כמעט חודש לפני סגירת הרשימות למרות שנהוג לעשות את זה ברגע האחרון. הוא הבין שהוא חייב לעצור את הקריסה בסקרים. לעומתו בן גביר ממרומי הסקרים מרשה לעצמו ללכת על הקצה".

    ריבלין: "יכול להיות שבן גביר שתפס אהדה גדולה, גם בציבור החרדי הוא הפך למותג וסמוטריץ' הפך לנודניק כזה. בן גביר היום יותר מותג מסמוטריץ' ובן גביר יודע את זה לפי הסקרים הפנימיים והוא אומר לו או שתבוא איתי או שנרוץ לבד ונראה מי לא יעבור".

    ביחס לנעשה ביהדות התורה, אמר ריבלין: "שומעים שוב את הקולות האנונימיים בדגל שהפעם זה מאוד רציני, אבל בן גביר 'סמוטריץ' יכולים לעבור בקלות כל אחד לבד, אבל גפני גולדקנופף יזדקקו כל אחד למעל מאה אלף קולות נוספים כדי לעבור את אחוז החסימה. לכן אצל ב"ג וסמוטריץ' זה מאבק אמיתי וביהדות התורה לא".



    0 תגובות