פרופ' מבורך: "ממליץ לאנשים בסיכון לחזור לעטות מסכות"

אייל ראובן No Comments on פרופ' מבורך: "ממליץ לאנשים בסיכון לחזור לעטות מסכות"

פרופ' דרור מבורך במהדורת הבוקר: "יכול להיות שלרוב האנשים זה כמו שפעת, אבל יש אנשים שהם בסיכון. הסיכון בזנים הקודמים היה הרבה יותר משפעת, באומיקרון זה כבר מתקרב לשפעת"

צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי הדסה, שוחח עם דוד חכם ויצחק נחשוני במהדורת הבוקר (רביעי) על התפרצות הקורונה. "קרוב לוודאי שיש יותר מ-7000 נדבקים. יש עשרת אלפים נדבקים ביום ויותר. הרבה אנשים עושים בדיקות ביתיות שלא מדווחות. יש הערכה שבערך 10 עד 15% מהם זו הדבקה שניה".

לדבריו "החיסונים הם לא כל כך מונעים הדבקה בווריאנט הזה וכרגע מה שמשתולל בארץ זה BA4 ו-BA5 שמי שנדבק בווריאנט המקורי של האומיקרון – הנוגדנים שהוא פיתח לא אפקטיביים עבורם. הכי טוב לא להדבק".

הוא נשאל האם מדובר בגל חדש: "גל זה עניין של הגדרה, כמה חולים יש ביום וכמה קשים בבתי החולים. אצלנו יש רק 5-6. אין לנו מחלקה של קורונה עדיין. המציאות הנוכחית יכולה להתאים להגדרה של גל. זה יכול להיות גל שירד מיד ויכול להיות גדול יותר".

ביחס לשאלה האם אפשר להתייחס לקורונה כאל שפעת, אמר מבורך: "יכול להיות שלרוב האנשים זה כמו שפעת, אבל יש אנשים שהם בסיכון. הסיכון בזנים הקודמים היה הרבה יותר משפעת, באומיקרון זה כבר מתקרב לשפעת".

הוא המליץ: "אני חושב שכל מי שבסיכון צריך להכניס את עצמו להגבלות, כגון מסכות במקומות ציבוריים הומי אדם. כך צריך לנהוג כל אדם מעל גיל 60 וגם אנשים עם מחלות כרוניות. לא צריך לחכות למשרד הבריאות".

מבורך הוסיף: "לצערי ההיענות לחיסון הילדים היא חלקית. מי שלא חלה צריך להתחסן ומי שחלה גם יכול. יש המלצה גורפת להתחסן. קיבלנו הנחיה ממשרד הבריאות להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה".



0 תגובות