'שובר גלים': חילופי אש בג'נין, מטענים לעבר כוח צה"ל בכפר דאן

    קובי פינקלר No Comments on 'שובר גלים': חילופי אש בג'נין, מטענים לעבר כוח צה"ל בכפר דאן

    חילופי אש כבדים בג'נין בין כוחות צה"ל למחבלים. על פי הדיווחים כעת מהבוקר ישנם 2 שחוסלו ועוד 3 במצב אנוש שהועברו לבית החולים אבן סינא שבעיר. אין נפגעים לכוחות

    חיפושים ביו"ש. ארכיון צילום: דובר צה"ל
    12:53
    13.05.24
    אפרת ברזל No Comments on "ראיתי את דוידי מול העיניים": הרגע הקשה של תמר מיטלמן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מבצע 'שובר גלים' ברקע גל הטרור: כוחות צה"ל ממשיכים גם הבוקר במבצע המעצרים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון. בג'נין התפתחו הבוקר (חמישי) חילופי אש כבדים בין הכוחות למחבלים. על פי הדיווחים כעת, מהבוקר ישנם 2 שחוסלו ועוד 3 במצב אנוש שהועברו לבית החולים אבן סינא שבעיר. אין נפגעים לכוחות צה"ל.

    בנוסף, הפרת סדר אלימה התפתחה לפני זמן קצר במהלך פעילות צה"ל בכפר דאן. ‏מפרי הסדר זרקו מטענים מאולתרים וביצעו ירי לעבר כוח צה"ל שהגיב בירי חי. אין נפגעים בקרב הכוחות.

    במערכת הביטחון שוקלים להטיל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון במהלך ימי החג. הכוננות הביטחונית המוגברת ביהודה ושומרון – תימשך.

    מדיה: דובר צה"ל

    כוחות שב"כ ימ"מ וצה"ל עצרו אמש (רביעי) את פעיל החמאס המחבל מעאד חאמד, תושב סלואד כבן 33 שהיה חבר בחוליית הטרור שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ב- 29 יוני 15' בסמוך לישוב קידה, במהלכו נרצח מלאכי רוזנפלד ז"ל ו-3 נוספים נפצעו באורך קל-בינוני.

    מעאד היה כלוא בידי מנגנוני הבטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע. אתמול התקבל בשב״כ מידע אשר הצביע כי מעאד נמלט ממעצרו ברש״פ. על פי החשד, מטרת הימלטותו של מעאד היתה קידום פיגוע טרור כנגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי.

    עם היוודע דבר בריחתו, הוביל שב״כ מבצע במטרה להביאו למעצר בישראל. לאחר מספר שעות נעצר מעאד ע"י לוחמי השב"כ, הימ"מ וצה"ל בכפר כובר שבבנימין.

    במקביל, נעצרו בכפר סילואד מספר פעילים נוספים החשודים בקידום פעילות הטרור יחד עם מעאד אשר הועברו לחקירת שב״כ. במהלך הפעילויות השונות נהרגו שלושה פלסטינים.

    אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי אומר בשיחה עם 'קול חי': "התפללנו שהמחבל יעשה טעות. אנחנו נרגשים ומטולטלים ומודים לכוחות הביטחון על פעילותם".

    ראש הממשלה, נפתלי בנט ברך על תפיסת המחבל: "‏שמנו יד על הרוצח של מלאכי רוזנפלד ז״ל. לפני שבע שנים, המחבל המתועב מעאד חאמד ביצע פיגוע ירי על רכב באזור הישוב קידה ורצח את מלאכי רוזנפלד הי״ד ופצע 3 מחבריו, שהיו בנסיעה הביתה.

    "‏הוא ברח לאחרונה ממעצרו ברש״פ והיה בדרך לבצע פיגוע נגד ישראלים. כוחותינו, שב״כ, ימ״מ וצה״ל יצאו לפעולה ולכדו אותו, ובכך מנעו פיגוע קשה. כוחותינו עצרו גם חשודים נוספים במעורבות בפיגוע. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שמרים יד עלינו. אין לזה תאריך תפוגה. אני מברך את לוחמינו".

    בכפר חוסאן בוצע אמש ניסיון לינץ כנגד תושב ביתר שנכנס לכפר לשטוף את רכבו. המחבלים שרפו את רכבו והתושב ניצל בנס בבריחה רגלית.

    ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין פרסם סרטון בו הפציר בתושבים שלא להכנס לכפר הפלסטיני הסמוך לביתר: "עד מתי תסכנו את חייכם?"

    מוקדם יותר אתמול פעלו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב בשעות הלילה ולאורך הבוקר במספר מוקדים ביו"ש עצרו 15 מבוקשים ואיתרו אמצעי לחימה.

    צילום: דובר צה"ל

    בקלקיליה עצרו הכוחות שלושה פעילי חמאס. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במספר מוקדים בעיר, מפרי הסדר יידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר לוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר. זוהתה פגיעה בחשוד. בנוסף, לוחם צה"ל נפצע במהלך הפעילות באורח קל כתוצאה מפגיעת אבן. הפצוע פונה להמשך טיפול רפואי בבית החולים.

    כמו כן, לוחמים מיחידות אגוז, מגלן וסיירת צנחנים פעלו בסמוך לעיר שכם בעשרה מוקדים, עצרו שני מבוקשים והחרימו נשק מסוג "קרלו". במהלך פעילות הכוחות התפתחה הפרת סדר בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוח, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וירי, זוהתה פגיעה.

    כוחות צה"ל אבטחו הבוקר פעילות לשיפוץ קבר יוסף. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות מאות רבות של פלסטינים שהבעירו צמיגים, יידו אבנים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר לוחמים שפעלו במרחב.
    הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר החשודים.

    ראשי הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה התכנסו אתמול (רביעי) בלשכתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינואר על רקע מה מכנים "ההסלמה של ישראל בירושלים ואלאקצא".

    בתום הפגישה הוחלט על "גיוס כללי ביהודה ושומרון, ירושלים, פנים הארץ והפזורה". בהודעה שיצאה נכתב "אנו מזמינים את ההמונים מכל מקום להתפלל ביום שישי הקרוב במסגד אל-אקצא. קוראים להתנגדות הפלסטינית להיות יותר עירנית בהגנה על מסגד אל-אקצא. חדר המבצעים המשותף של הפלגים, ייפגש שוב על מנת לעקוב אחר ההתפתחויות ולפעול בהתאם".

    גורמים שהיו בפגישה אמרו ל'כאן חדשות' כי סינוואר לא מעוניין בהסלמה בשלב זה, אך דרוך למקרה שהוא יגרר להסלמה בעקבות פרובוקציה בגדה או במזרח ירושלים. כינוס הפלגים נועד ליישר קו בין הארגונים.



    0 תגובות