גדולי הדור בקריאה להתחזק בלימוד התורה בפורים: "נוטל שכר כולם"

אבי רבינא No Comments on גדולי הדור בקריאה להתחזק בלימוד התורה בפורים: "נוטל שכר כולם"

מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין: "ואשרי חלקם של כל המתחזקים בזה, שבזה זוכים להצלחה בתורה כל השנה כולה". מרן שר התורה: "נוטל שכר כולם"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גדולי הדור, מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי קוראים לציבור להתחזק בלימוד התורה בימי הפורים ובמצוות שבין אדם לחברו.

במכתבו של מרן הגרי"ג אדלשטיין, נכתב: "לאחי ורעי בני התורה וכל אחינו בני ישראל נ"י ברוכים תהיו. בימי מרדכי ואסתר נעשו ניסים לישראל, וע"ז קבעו לדורות את דיני הפורים, למשתה ושמחה, ושאר מצוות היום.

"אדרבה ימי הפורים הם זמן הראוי לחיזוק בעסק התורה, וכבר אמרו חז"ל (מגילה ט"ז ע"ב) ליהודים היתה אורה, אורה זו תורה, והיום הזה מסוגל לזכות לעסק התורה באהבה, כמו שהיה בימים ההם. זכינו בס"ד בשנים האחרונות, שבהרבה מקומות של תורה נוהגים בימי הפורים כדת של תורה, ומרבים בעסק התורה, מהם יראו וכן יעשו, ואשרי חלקם של כל המתחזקים בזה, שבזה זוכים להצלחה בתורה כל השנה כולה.

"עוד צריך לדעת, כי ימי הפורים נתקנו להרבות אהבה ואחוה, ומשלוח מנות איש לרעהו, על כן יש ליזהר בימים אלו ביותר בהנהגה שבין אדם לחברו, וחלילה, לא לגרום חלישות הדעת למישהו, וכבר היו מעשים ידועים, שאלו שלא נזהרו בזה, נענשו אח"כ בעונשים גדולים מאוד, ר"ל. יהי רצון שבזכות למוד התורה, וההנהגה במדות טובות, בימים מסוגלים אלו, נזכה אנחנו וכל בית ישראל, לישועות ונחמות, כמו שזכו אבותינו בימים ההם בזמן הזה".

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הוסיף על דבריו: "ג"א מצטרף וכבר אחז"ל בירו' סוף ברכות אם ראית את הבריות שנתייאשו ידיהן מה"ת מאד עמוד והתחזק בה ואתה נוטל שכר כולם, בזמני רפיון יכולים לזכות הרבה".



0 תגובות