מזכירת הכנסת הפורשת: "זכיתי להניח את הסכמי אברהם על שולחן המליאה"

אסתי פלד No Comments on מזכירת הכנסת הפורשת: "זכיתי להניח את הסכמי אברהם על שולחן המליאה"

מזכירת הכנסת הפורשת, ירדנה מלר הורוביץ בריאיון פרישה מיוחד ל'קול חי': "בעבר התייחסתי להסכם השלום עם מצרים ואיחלתי שהלוואי ואזכה לעוד הסכם שלום בתפקידי בכנסת והנה אני מניחה על שולחן הכנסת את הסכמי אברהם. הייתה לי זכות לעבוד עם מקבלי ההחלטות ולהיות לצידם, אהבתי מאוד להיות על יד מקבלי ההחלטות ולראות את התהליך"

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזכירת הכנסת הפורשת, ירדנה מלר הורוביץ שבימים הקרובים תסיים את תפקידה לאחר 45 שנה בכנסת שוחחה עם אבי רבינא במהדורה המרכזית. היא נשאל על הרגעים הגדולים בתפקידה בכנסת והזכירה את "ההישג האדיר של הסכמי אברהם – ששינה את פני האזור. זכיתי להניח את ההסכמים על שולחן הכנסת".

"בעבר התייחסתי להסכם השלום עם מצרים ואיחלתי שהלוואי ואזכה לעוד הסכם שלום בתפקידי בכנסת והנה אני מניחה על שולחן הכנסת את הסכמי אברהם. הייתה לי זכות לעבוד עם מקבלי ההחלטות ולהיות לצידם, אהבתי מאוד להיות על יד מקבלי ההחלטות ולראות את התהליך".

לדבריה "הכנסת – זה הדופק של המדינה, כל דבר עובר שם. הסכמים בינלאומיים, תקציב המדינה, נושאים ביטחוניים, חברתיים וכו'. לכן זה מאוד מעניין, כי אנחנו דנים בחיים של כולנו. לפעמים יכולתי לראות ממקומי כשמשהו מתרחש בכנסת, לא יכולתי לדעת מה".

היא סיפרה: "כשהתפזרה הכנסת ה-18 ועלה חוק ההתפזרות, ריבלין עוד היה יו"ר הכנסת. זה נורא נמשך, השעה הייתה 2-3 לפנות בוקר. פתום נכנס ריבלין ואומר לי 'מה קורה?', אמרתי לו שאני לא יודעת והבנתי שדנים בהסתייגויות. משהו שהוא חריג בחוק מהסוג הזה שמגיע בדרך כלל בהסכמה ורצון של רוב הסיעות ללכת לבחירות".

"הוא אמר לי 'תגידי, מישהו לא רוצה בחירות?', הוא יצא לאזור הפרסה (מאחורי המליאה) ובדק וחזר אלי 'לא, מישהו לא רוצה בחירות'. כעבור שעה נפסקת החקיקה ואומרים לי 'בבוקר אלקין יגיש לך הסכמים קואליציוניים'".

היא נזכרה באחד הח"כים הבולטים שזכרה, יו"ר דגל התורה לשעבר, הרב אברהם רביץ ז"ל: "אל הרב רביץ התוודעתי עוד לפני שהיה חבר כנסת, הוא לחם להקמת המדינה בלח"י. הוא היה מאוד פעיל ומסור. הייתה לו פעם שאילתא מאוד חשובה לשר הבריאות דאז, האם זה נכון שמד"א זכה במכרז לפינוי גופות ומשתמש בבנות שירות לאומי לצורך זה וזה הוזיל את המכרז. זה זיעזע אותנו שבנות צעירות צריכות לעשות דבר כזה.

"שר הבראיות דאז, בניזרי ממפלגת הגמלאים אמר שזה לא הוזיל את המכרז, אבל היו מקרים שבנות צעירים צוותו לשם. לאחר מכן ניתנה הוראה מיידית להפסיק לצוות אותן לאמבולנסים לפינוי גופות. זו כוחה של שאילתא".



0 תגובות