הרב רצון ערוסי לשר כהנא: "תתעשת, אנחנו במסלול התנגשות"

אסתי פלד No Comments on הרב רצון ערוסי לשר כהנא: "תתעשת, אנחנו במסלול התנגשות"

חבר מועצת רבנות הראשית ורב העיר קריית אונו הרב רון ערוסי בשיחה ל"מהדורה המרכזית" מבהיר את הסכנות ברפורמת הגיור והכשרות שיביאו להרס ההלכה ועולם הרבנות הראשית

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של קריית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב רצון ערוסי שוחח הערב (שלישי) ב"מהדורה המרכזית" סיפר על החלטות הרבנות הראשית הנחרצות, "החלטנו לא לשתף פעולה עם הרפורמות הללו כי אנחנו רואים בהם סכנה לכשרות ולגיור, ולכן אם לא ישנה שר הדתות את הכיוון שהוא הולך אליו תהיה מסלול התנגשות בין שר הדתות לרבני ישראל. יש לנו שר דתות מוכשר וחבל שהוא לא מוציא מהכוח אל הפועל את הפסקה ההלכתית של הרבנות הראשית לישראל".

הרב הסביר על סכנת רפורמת הגיור, "מן הרגע שכל רב בישראל יגייר מבלי שהוא כפוף לרבנות הראשית לישראל אלה לשיקול דעתו בלבד, אנחנו במציאות מיוחדת במינה שבה יש מעל 400 אלף גויים והחילון במדינה כל כך גבוה, והמתגייר לא בא להתגייר בשביל יהדות אלה במובן הישראלי של העניין. אנחנו מעוניינים לפתור את הבעייה אבל לא לפגוע ביסודות של עם ישראל".

הרב הוסיף כי "כשאנחנו נתחיל עם רבנים שיגיירו גיור שלא עולים בקנה אחד עם ההלכה הצרופה אנחנו לא נכיר בגיורים הללו. ויום אחד שיגיעו לנישואין לא יוכלו להתחתן וזה יגרום לפלג את העם לשניים. תהיה להם הכרה אזרחית בלבד אבל לא הלכתית".

הרב הסביר על הסכנה וההרס ברפורמת הגיור, "אני לא מהמחמירים אני דורש כשרות בסיסית, ומקביל כל אדם בסבר פנים יפות. אבל אם האדם לא נענה לדרישות הבסיסיות, הוא יש לו פיתרון ורב עיר אחר משיג את גבולי לא אני נפגע אלה עולם הרבנות נפגע. רב העיר לא מתחרה בי אלה הוא פוגע בהלכה זה הרס הכשרות, למי יאמינו? גדולי ישראל כבר אמרו שמי שמשיג את גבול רעהו לא יכירו בכשרות שלו".



0 תגובות