תרגיל העורף הלאומי: התרעות יישמעו היום ברחבי הארץ

    קובי פינקלר No Comments on תרגיל העורף הלאומי: התרעות יישמעו היום ברחבי הארץ

    פיקוד העורף עורך בימים אלו תרגיל גדול בשיתוף כלל גופי החירום וההצלה, במסגרתו יופעלו התרעות ברחבי הארץ, לרבות חלק מהערים החרדיות. במסגרת זו, יופעלו בשעות הערב התרעות בערים שפוצלו למספר אזורי התרעה, כדי שהתושבים יוכלו לבדוק מה אזור ההתרעה בו הם מתגוררים ולקבל כלים להבחין בין האזורים השונים בעיר 

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בימים אלו נערך תרגיל העורף הלאומי, בשיתוף כלל כוחות הביטחון וההצלה, בהם פיקוד העורף, רשות החירום הלאומית, משטרת ישראל, כוחות הכבאות וההצלה, מגן דוד אדום וארגוני ההצלה החרדיים.

    במסגרת התרגיל יופעלו היום (רביעי) התרעות ביישובים רבים ברחבי הארץ, בשעות 11:00-10:00 – בדגש על יישובים שזמני ההתגוננות (זמן כניסה למרחב המוגן) שלהם שונו לאחרונה, ובשעות 19:00-18:00 בחלק מהערים שפוצלו למספר אזורי התרעה.

    ההתרעות יופעלו בכל אמצעי ההתרעה – צופרים, יישומון פיקוד העורף, פורטל החירום הלאומי, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט השונים.

    למידע אודות היישובים שבהם יופעלו ההתרעות וזמני הפעלת ההתרעות ניתן להיכנס לפורטל החירום הלאומי, ללשונית מפת ההתרעות – ולבדוק האם תופעל התרעה ביישוב שבו אנו מתגוררים, או להתקשר למוקד הטלפוני של פיקוד העורף במספר 104, לומר את שם היישוב – ולקבל מידע האם תופעל בו התרעה במהלך התרגיל. במקרה שח"ו תופעל התרעת אמת – תישמע אזעקה עולה ויורדת נוספת.

    כיום, התרעות פיקוד העורף ניתנות באופן ממוקד לכל יישוב בנפרד ומופעלות רק באזורים שנשקפת בהם סכנה לאוכלוסייה. זאת במטרה לצמצם את כמות ההתרעות שיחוו האזרחים במערכה, כדי לאפשר להם להמשיך בשגרת החיים גם במצב החירום. בסך הכל קיימים בישראל כ-1,700 אזורי התרעה. במסגרת זו, לכל יישוב יש אזור התרעה מוגדר תחת שם היישוב. בנוסף, 11 ערים ברחבי הארץ פוצלו לכמה אזורי התרעה, שבכל אחד מהם מתקבלת התרעה בנפרד רק כאשר נשקפת סכנה לאוכלוסייה שמתגוררת באותו אזור.

    במסגרת התרגיל, ההתרעה מופעלת בערים שפוצלו למספר אזורי התרעה, במטרה להכיר לתושבים את הפיצול למספר אזורי התרעה, כדי שיוכלו לבדוק מה אזור ההתרעה בו הם מתגוררים, ועל מנת לתת להם כלים להבחין בין האזורים השונים בעיר. הערים שתופעל בהן התרעה במסגרת התרגיל הן ירושלים, אשקלון, ראשון לציון, רמת גן, הרצליה, נתניה וחדרה.

    תרגיל העורף הלאומי מתקיים כחלק משיפור מתמיד של מערך ההגנה על אזרחי מדינת ישראל והמוכנות לחירום. התרגיל מדמה תרחישים מרובים, בהם ירי טילים של החיזבאללה לכיוון העורף והתמודדות כוחות הביטחון עם התפרעויות והפרות סדר.

    "אזרחי המדינה שותפים לתרגיל העורף הלאומי", אומר לנו רס"ן (מיל) דני כהן, ראש דסק דתי- חרדי בענף ההסברה של פיקוד העורף. "כפי שראינו במערכות האחרונות, העורף בישראל הוא חזית שנייה, כתוצאה מכוונות האויב לפגוע באוכלוסייה באמצעות ירי רקטות וטילים. מדובר באחריות שלנו לבצע היום את ההכנות הנדרשות לשעת חירום ולוודא כי אנחנו יודעים כיצד לפעול באירוע".

    "ניסיון העבר מלמד, כי שמירה על הערנות והתגוננות נכונה בעת התרעה היא מצילה חיים. חשוב שכולנו נדע כיצד לנהוג בשעת חירום. לשם כך, יש לבצע כבר היום בתרגיל 3 צעדים שמצילים חיים: א. להכיר את אופן קבלת ההתרעה וזמן ההתגוננות שעומד לרשותנו ב. לבחור ולהכין את המרחב הכי מוגן שיש ג. לדעת כיצד לפעול בעת התרעה כדי להגן על חיינו וחיי משפחתינו".

    כהן מציין, כי האפשרות לדייק את ההתרעה מחייבת את התושבים להתייחס ברצינות מרבית להתרעה המתקבלת באזורם. לפיכך מוטל על כל אחד להכיר ולדעת בימי שגרה מה אזור ההתרעה שלו ובאילו אמצעים הוא מקבל את ההתרעה. "אנשים שידעו כיצד לנהוג בחירום, הצילו את חייהם ואת חיי יקיריהם", מוסיף כהן. "יש לנו הזדמנות עכשיו למנוע את האסון הבא ח"ו. בתקופה האחרונה ב"ה יש שקט ברחבי הארץ ואין התרעות, אך עלינו להיות מוכנים לכל תרחיש. התרעה עלולה להישמע בכל רגע נתון, עלינו לדעת בכל מקום בו אנו נמצאים היכן המרחב המוגן, פעולות ההכנה הן מעטות ופשוטות, והן מצילות חיים כל אלו הם בבחינת קיום "ונשמרתם לנפשותיכם" וחלילה לנו להיכנס לשאננות ולזלול כדי שלא נהיה צועקים על לשעבר, נכין את עצמנו מראש ובעז"ה נשמור על חיינו ועל שלומנו".

    ניתן לקבל את כל המידע בפלטפורמות פיקוד העורף – בפורטל החירום הלאומי, ויישומון פיקוד העורף, במוקד הטלפוני ייעודי למגזר החרדי שמספרו 104 שלוחה 6 באמצעות הודעת טקסט או וואטסאפ לטלפון 052-9104104, ובעמודים הרשמיים ברשתות החברתיות השונות.



    0 תגובות