שר החוץ נפגש עם סגנית הנשיא: "תמיד עמדה לצדנו"

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ נפגש עם סגנית הנשיא: "תמיד עמדה לצדנו"

    לפיד: "גם כשיש בינינו חילוקי דעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת – לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת. אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה"

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ
    22:32
    07.05.24
    נתי קאליש No Comments on פרסום ראשון: האדמו"ר ידליק בירושלים, המשפיע בבית שמש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, יאיר לפיד נפגש הלילה (בין שלישי לרביעי) עם סגנית הנשיא האמריקני, קמלה האריס. לפיד אמר להאריס כי גם כשיש מחלוקות המטרה זהה וישראל מסכימה שהפלסטינים צריכים חיים טובים ותקווה. לפיד הגדיר את סגנית הנשיא הריס "אחת הידידות הטובות ביותר של ישראל".

    זאת למרות התקרית מעוררת הסערה בארץ בה הנהנה בראשה בהבנה לשאלת סטודנטית פרו פלסטינית שהאשימה את ישראל ברצח-עם ואף שבחה אותה על הבעת עמדתה במקום להגן על ישראל ולגנות את הדברים בזמן אמת.

    "אני שמח להיות כאן, עם אחת החברות הטובות ביותר שיש לישראל בוושינגטון. מנהיגה שתמיד עמדה לצדנו בכל המאבקים החשובים, תמיד יכולנו לסמוך עליה ברגעים הקשים", אמר לפיד בפתח הפגישה. "החברות בינינו מבוססת קודם כל על ערכים משותפים. דמוקרטיה, חרות, זכויות אדם, הכבוד למי ששונה ממך. לא משנה מאיפה אתה בא".

    "גם כשיש בינינו חילוקי דעות, אני יודע שהמטרה שלנו משותפת – לראות את ישראל חזקה, בטוחה, משגשגת. אנחנו גם מאמינים שהפלסטינים זכאים לאיכות חיים, כלכלה, חינוך ותקווה".

    לפיד הוסיף: "הדיאלוג בינינו הוא תמיד מבוסס עובדות. נפגשנו בישראל כשבאת לראות במו עיניך את הקשיים, להבין את המורכבויות. את מכירה אותנו, אנחנו מכירים אותך, וזה מסביר את עוצמת הקשר".

    שר החוץ הדגיש: "מרכז הביקור שלי הוא נושא הגרעין האיראני, אבל הוא עוסק גם בעוד דבר: בחיזוק הקשר הבי-פרטיזני עם הדור הבא של אמריקאים צעירים. הדור הזה עסוק לא רק במלחמות ועימותים, אלא גם במשבר האקלים, משבר ההגירה העולמי, בשאלות של זהות.

    כדי לבנות את הידידות בינינו למאה השנים הבאות, אנחנו צריכים לחקור יחד את הנושאים האלה, ולעצב יחד ארכיטקטורה עולמית חדשה.

    גברתי סגנית הנשיא, תודה על החברות, תודה על הרצינות, ותודה על שנים ארוכות של תמיכה בבטחון ישראל ובדמוקרטיה הישראלית", אמר לפיד.

    במהלך היום (רביעי) יפגש לפיד עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן – שצפוי לדון עמו בין היתר על הסכנות האורבות לישראל וארה"ב משיתוף פעולה הדוק מדי עם סין ובנוסף ידונו השניים על איום הגרעין האיראני ועידוד ממשל ביידן את הרחבת הסכמי אברהם כך שיכללו עוד מדינות ערביות החפצות בנורמליזציה עם ישראל.

    הערכה: מדינה ערבית נוספת תצטרף בקרוב להסכמי אברהם

    עם זאת, בכירים בממשל ביידן הבהירו על רקע ביקורו של לפיד את עמדתו לפיה כי ההסכמים שכזכור נחתמו בתקופת ממשל טראמפ אינם מהווים חלופה למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות.

    לפיד נפגש אמש (שלישי) גם עם יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי. בהצרה לתקשורת שמסרו השניים, אמר לפיד: "אני מודה לך על הפגישה החשובה הזאת. את ידידה גדולה של ישראל ואני יודע כמה חשובים לך היחסים המיוחדים בין שתי המדינות שלנו.

    כולנו יכולים וצריכים להתאחד סביב הרצון להרחיב ולהעמיק את מעגל השלום. כולנו יכולים להתאחד סביב העקרון הבסיסי שלישראל יש את הזכות להגן על עצמה ולפלסטינים מגיעים חיים טובים יותר. כולנו יכולים להתאחד סביב הרעיון שלעולם לא ניתן לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית.

    אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת שאני כאן כדי להודות לך באופן אישי ודרכך לכל חברי הקונגרס שתמכו בסיוע למערכת כיפת ברזל, זה למען ההגנה על ילדנו והעם שלנו, אני יודע שהשקעת בכך לילות ארוכים. אני מודה לך ומתרגש להיות כאן", סיים שר החוץ.

    עוד לפני כן, נפגש שר החוץ עם היועץ לבטחון לאומי, ג'ייק סאליבן והשניים דנו בסוגיות ביטחוניות רחבות ובראשן האיום האיראני.

    שר החוץ שיתף את היועץ לבטחון לאומי בדאגה הישראלית מהמירוץ האיראני ליכולת גרעינית, ומכך שאיראן הופכת למדינת סף גריעינית. לפיד גם דיבר עם היועץ לבטחון לאומי על הצורך בתוכנית חלופית להסכם הגרעין.

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

    שלומי אמסלם, לע"מ

    בנוסף, דנו בפגישה בתוכנית לרצועת עזה- ״כלכלה תמורת בטחון" שהציג השר לפיד. בפגישה דובר כיצד להמשיך ולחזק את הברית האסטרטגית והביטחונית בין ארצות הברית לישראל.

    צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

    שלומי אמסלם, לע"מ



    0 תגובות