מגן ולא יראה: מי אתה ר', ראש השב"כ הבא?

קובי פינקלר No Comments on מגן ולא יראה: מי אתה ר', ראש השב"כ הבא?

מי אתה ר"ב ראש השב"כ הבא? מי שהיה קצין בסיירת מטכ"ל כשראש הממשלה בנט רק הגיע ליחידה, מונה על יד החייל הצעיר אז לראש השב"כ כיום

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מחרתיים (רביעי) יכנס לתפקידו ראש שרות הביטחון הכללי החדש, עדיין ר"ב. מה מצפה לו? במה הוא יעדיף לעסוק ועד כמה קשריו הטובים עם ראש המוסד החדש דדי ברנע והאלוף אהרון חלוויה, ראש אגף המודיעין החדש – יעזרו לו?

בשלושת הימים האחרונים לתפקידו של הראש היוצא, נדב ארגמן העביר האחרון את שרביט המפקד בצורה טובה. ההכרות בין השניים עמוקה. ר' שהיה סגנו של ארגמן מכיר היטב את השטח ויודע לקראת מה הוא מגיע. "הוא איש עם יכולת קבלת החלטות מהירה ביותר. ההחלטות שלו היו תמיד חדות ועוד כשהיה מפקד צעיר בסיירת מטכ"ל ניבאו לו כולם גדולות", אומרים אנשי השרות שעבדו איתו.

ר' בן 55, נשוי ואב לשלושה, בוגר תואר ראשון במדעי המדינה ופילוסופיה מאוניברסיטת ת"א ותואר שני במנהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד.

לאורך הדרך ביצע ומילא שורת תפקידים הן במוסד (שם עבד לא מעט עם דדי ברנע), הן בצבא בסיירת מטכ"ל כאשר הגיע ליחידה החייל הטרי וכיום ראש הממשלה נפתלי בנט והן באגפי הטכנולוגיה של השב"כ.

הוא מאמין גדול בשימוש בטכנולוגיה ובסייבר ודומה בכך הן לרמטכ"ל אביב כוכבי והן לסגנו הרצי הלוי. קשריו הטובים עם מי שהיה עד לאחרונה ראש אגף המבצעים האלוף אהרון חלוויה בהיותו סגן ראש השרות יסייעו לו מאד. הצבא והשב"כ תלויים זה בזה, נרצה או לא.

כשביקשתי השבוע לקראת כניסתו של ר' לתפקיד, למנות את המשימות העומדות לפניו כל הדוברים מדברים על 3 נקודות מרכזיות. בארץ- האתגר מול ערביי ישראל ומול החמאס ההולך ומתעצם בשטחי יו"ש ובחו"ל- איתור מבעוד מועד של חוליות כמו אלו שנחשפו בקפריסין.

משימות נוספות העומדות בפני הראש הבא קשורות בפזורה הבדואית ובשמירה על סמלי השלטון.

ר' אינו חסיד של עשרות מאבטחים באזור וסביב אישיות מסויימת אלא בהבאת המידע המודיעיני המקדים. כך יחסוך בכח אדם וירבה בכח ובאמצעים מודיעיניים.

בקורות חייו בשב"כ אתה מוצא כי בשנת 2011 מונה לראש אגף המבצעים, בשנת 2016 מונה לראש אגף המטה האחראי על בניין הכח של הארגון ובשנת 2018 מונה לסגן ראש השירות, תפקיד אותו הוא ממלא בשנתיים וחצי האחרונות.

כאשר נבחר לתפקיד בידי ראש הממשלה נפתלי בנט ציין בנט: "ר' הוא לוחם נועז ומפקד מצוין. אין לי ספק שהוא יוביל את השירות לפסגות חדשות של מצוינות למען ביטחון ישראל".

למען כולנו, הצלחתו היא גם הצלחתינו.



0 תגובות