"עתירה מוקדמת": בג"ץ דחה את עתירת ח"כ מעוז נגד רפורמת הכשרות

ישראל רובין No Comments on "עתירה מוקדמת": בג"ץ דחה את עתירת ח"כ מעוז נגד רפורמת הכשרות

השופטים קבעו כי אין בסמכותו של בית המשפט לדון בחוקים הנמצאים בהליך חקיקה ומדובר בעתירה מוקדמת שניתן לדחותה על הסף, אף בלא בקשת תגובה מהמשיבים | מעוז: "בג"צ ממשיך להיות הבית לכל מבקשי מדינת כל אזרחיה"

בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בג"ץ דחה הבוקר (שני) על הסף את העתירה של ח"כ אבי מעוז נגד רפורמת הכשרות שמקדם השר לשירותי דת, מתן כהנא. בעתירה, ביקש מעוז להורות על העברת החקיקה באופן נפרד ולא במסגרת הליך מהיר באמצעות חוק ההסדרים.

בית המשפט קבע כי "דין העתירה להידחות על הסף מבלי להיזקק לתגובה בשל היותה מוקדמת. הלכה פסוקה היא כי "בית משפט זה יימנע מלהתערב בהליכי חקיקה של הכנסת בעודם בעיצומם, ויבחן טענות נגד דבר חקיקה, לרבות באשר להליכי החקיקה, רק לאחר השלמת הליך החקיקה. בענייננו, הליך החקיקה מצוי בעיצומו ואין זו העת להעבירו תחת שבט הביקורת השיפוטית. עת לחוקק ועת לבקר".

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) הגיב להחלטה ואמר כי הוא "ימשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו בכדי לעצור את רפורמת הכשרות ורמיסה הרבנות הראשית". לדבריו "בג"צ ממשיך להיות הבית לכל מבקשי מדינת כל אזרחיה, ודוחה כל עתירה מאלו שזהותה היהודית של מדינת ישראל חשובה להם".

עוד אמר מעוז: "הקואליציה של בנט, כהנא, מוסי רז, הורביץ, ליברמן, אורבך ועבאס – פועלת בדרכים אנטי דמוקרטיות, ורומסת כל הליך תקין והכל בדהירה למדינת כל אזרחיה, ואין מי שיעצור בעדם, מערכת המשפט והתקשורת מגוייסות למשימה".

ח"כ מעוז על רפורמת הכשרות: "מביאים את זה בהליך בזק מתוך פחדנות"

"אנחנו נמשיך לפעול בכל הכלים הפרלמנטריים והמשפטיים על מנת לעצור את רמיסת הרבנות הראשית ואת הרפורמות המסוכונות של השר כהנא שמטרתם מחיקת הפרצופה היהודי של ממדינת ישראל", הוסיף מעוז.



0 תגובות