ישראל דרעי בוועדת מירון: "כשאמרו שקרה אסון, הייתי בטוח שקרסה טריבונה"

    אליהו גרין No Comments on ישראל דרעי בוועדת מירון: "כשאמרו שקרה אסון, הייתי בטוח שקרסה טריבונה"

    הממונה על מחוז הצפון במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ישראל דרעי העיד בוועדה: "אני פותר בעיות של ביוב. מכאן ועד לקבל אחריות על האירוע, אחריות זה כשאתה קובע מה לעשות, מתי קבעתי? אני שותף לדיונים ונותן רעיונות אבל לא מנהל"

    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר סיימה ועדת החקירה לאירועי מירון את שמיעת עדותו של הממונה על מחוז הצפון במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, ישראל דרעי. מוקדם יותר שמעה הוועדה את עדותו של מנכ"ל המרכז, הרב יוסף שווינגר.

    "לא הוסמכנו משום משרד ממשלתי להיות האחראים על האירוע. אנחנו רק צינור ליישום דרישות המשטרה וכב"ה והגופים השונים", הבהיר דרעי בפתח עדותו: "אני פותר בעיות של ביוב, זה לא ניהול אירוע. להבדיל כשהאפיפיור הגיע לארץ היה מנהל אירוע. הוא לא טיפל בביוב ובתיקון מצלמות".

    "מכאן ועד לקבל אחריות על האירוע, אחריות זה כשאתה קובע מה לעשות, מתי קבעתי? אני שותף לדיונים ונותן רעיונות אבל לא מנהל".

    דרעי נשאל על הבעיות הבטיחותיות שמתלו באתר מעת לעת: "יש בעיות אבל פותרים אותם, אני לא יכול לדעת איך קרה האסון אבל אם היו שואלים אותי על האירוע של השנה, הצעתי רעיונות. באנו בהצעות למנהלת הרישוי, לקצין אג"מ גם לממ"ז. אמרתי שיש מייצר תעסוקה לציבור שמגיע להר, בשביל שלא תהיה הצטברות של קהל במקום מסוים".

    "המסכים זה יוזמה שלי, בניגוד לעמדת המשטרה שהתנגדה כל השנים. אילו לא היו המסכים אבוי לנו איזה קהל ענק היה בעלייה", אמר דרעי.

    "התרעתי שאם תהיה הדלקה אחת בזמן נתון כל הקהל יצטבר לאותה הדלקה, אותה תחושה שהייתה לי השנה יש לי כל שנה. השנה עליתי על הבמה, מעל נקודת המשטרה יחד עם מנכ"ל משרד הדתות ראיתי את הקהל היה עמוס מאוד. אמנם לא יותר מכל שנה, אבל הייתה קרחת באתר והשאר היה עמוס, בשונה מכל שנה. השנה לא יכולת לזוז חצי מטר".

    בהמשך, תיאר דרעי את הרגעים בהם נודע לו על האסון: "פתאום התחילו שמועות על אסון, לא ידענו בכלל מה קורה. כשאמרו לי 'אסון בתולדות אהרן' טיפסתי לגובה לראות את הקריסה של הטריבונה. אני חששתי שמה שקרה זה קריסה של הגשרים והטריבונות באזור של גשר דוב, מזה חששתי כי על זה התרעתי לפני ההילולא. בסוף התברר שזה בכלל לא מה שקרה".

    נאור: מה צריך לשנות

    דרעי: המון דברים, א. כמות האנשים שצריכה להיות בכל הדלקה.



    0 תגובות