מנכ"ל המקומות הקדושים בוועדת מירון: "איננו האחראים לניהול האירוע"

    אליהו גרין No Comments on מנכ"ל המקומות הקדושים בוועדת מירון: "איננו האחראים לניהול האירוע"

    שווינגר סיפר: "שר התיירות בזמנו אהרונוביץ' אמר לי זה אירוע שמתאים למשטרת ישראל. אתה אל תתערב. הלשכה המשפטית הבהירה גם היא כי מדובר באירוע דתי, ספונטני. אין לך שליטה על כמות הקהל. גם בדוח המבקר אין מילת ביקורת על התנהלות המרכז הארצי"

    צילום: פלאש 90
    22:55
    04.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מביאלא אושפז; "המצב קרוב לקריטי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון ממשיכה היום (שני) בשלב גביית העדויות, והבוקר נשמעה עדותו של מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הרב יוסף שווינגר. בשעה זו שומעת הוועדה את עדותו של הממונה על הצפון במרכז הארצי, ישראל דרעי ואחריו תישמע עדותו של שוטר שלקח חלק באירוע.

    שווינגר: לפי החלטת הממשלה מ-2009 הממשלה הגדירה את תפקידנו כגורם מתאם ומתכלל את הפעילויות באתר הרשבי. לנהל את האתר הזה זה מורכבות מאוד מסובכת. 

    השופטת בדימוס נאור: איך אתה רואה את התפקיד שלכם

    שווינגר: בשנת 2001 הגעתי לראשונה ואני מגלה הפנינג לאורך כל ציר האתר, דוכנים שונים, מוזיקה רועשת, היה צריך להתאמץ כדי להבין שמדובר באתר קדוש. דם שחיטה שנשפך במעברים. זה היה מראה נורא שלא מתאים לאתר בכלל ובטח לאתר קדוש. הבנו שצריך לשנות את התפיסה הניהולית של המקום ובמשולב עם המשטרה פינינו דבר ראשון את כל הדוכנים בציר העלייה.

    נאור: הכנת משנה סדורה מה שאתה רוצה לספר, אבל בוא נתקדם

    שווינגר: אין מנהל אירוע מוגדר. שר התיירות בזמנו אהרונוביץ' אמר לי זה אירוע שמתאים למשטרת ישראל. אתה אל תתערב. הלשכה המשפטית (של המרכז הארצי) הבהירה גם היא כי מדובר באירוע דתי, ספונטני. אין לך שליטה על כמות הקהל. גם בדוח המבקר אין מילת ביקורת על התנהלות המרכז הארצי. 

    אנחנו לא גורם מבצעי או מחליט, אלא גורם שמיישם את הנחיות המשטרה והגופים השונים

    עוד אמר שווינגר בעדותו: "המשטרה כל הזמן מדברת על 'מפיק', אנחנו שואלים את עצמנו, אין דרישה שלא קיימנו, כל שנה מפקד המחוז משבח, גם השנה הממ"ז לביא אומר שהוא חייב להגיד מילה טובה למקומות הקדושים שעמדו בכל דרישות המשטרה. לנו הייתה הרגשה שמחפשים כתובת להדביק עליה".

    לדבריו "צריך פה ראש מבצעי שיהיה בעל הבית ותחתיו יהיו כל הגופים". 

    שווינגר סיפר: "מאז האסון אני חצי בן אדם, חיי אינם חיים. אני משתדל שלא להגיע יותר לאף אירוע. עברתי הרבה בחיי, יש את החיים שלפני מירון ואחרי. לא משנה אם אני אשם או לא אשם, אחראי או לא אחראי – הלילה הזה ילווה אותי עד יומי האחרון".

    חבר הוועדה, האלוף במיל' שלמה ינאי: "האם היו לחצים על הדלקות כאלה ואחרות?"

    שוינגר: "היו תלונות של הציבור הספרדי שהרגיש שיש עדיפות לחצרות כמו בויאן ותולדות אהרן"

    ינאי: "אתה יכול לנקוב בשמות של שרים וח"כים שלחצו?"

    שווינגר: "כמעט כולם פנו. ליצמן, פרוש ודרעי. זה לגיטימי, זה לא לחץ".

    ועדת החקירה לאסון מירון: "השוטרים יצאו להתרעננות דקות לפני האסון"

    ביום רביעי יעיד בפני הוועדה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, סגן קצין את"ן במשטרת ישראל, רפ"ק מיכאל טובול ומנהל מחוז צפון, ענף רישוי ואבטחה במשטרה, רפ"ק שמואל פיאמנטה.

    אסון מירון; הרב אברהם פרויליך: "מהיום הראשון התרעתי על הסכנה"

    ביום חמישי יעידו מפקד מרחב העמקים במשטרה, תנ"צ שלום אביטן, חבר ועדת החמישה, הרב דב קפלן וסגן מנהל מחוז הצפון ברשות האכיפה במקרקעין, פבלו אספינו.

    הרב רבינוביץ': "מתחם הקבר הוא מקום רווי יצרים ואינטרסים"



    0 תגובות