לראשונה: שוויון הזדמנויות לכולם בגיוס לצה"ל

    קובי פינקלר No Comments on לראשונה: שוויון הזדמנויות לכולם בגיוס לצה"ל

    לא עוד תפיסת העולם הישנה של קביעת הדפ"ר
    (דירוג פסיכוטכני ראשוני) אלא מעתה מדידת יכולת קוגניטיבית באופן מדוייק ויעיל ובזמן הבחינה המועט ביותר

    לשכת גיוס / אילוסטרציה
    צילום: אוליבייה פיטוסי / Flash90
    13:21
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on יעל שבח: "גם לאלמנה וותיקה יש עוד דרך ארוכה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקידמה תופסת את צה"ל גם בשיטות המיון. אחרי יותר מעשרים שנה, שבהן צה"ל השתמש בשאלון קבוע ובנהלים קבועים למיון החיילים ויכולותיהם, משנה צה"ל החל מחדש את תפיסת העולם מקבוצת איכות לציון התאמה, עורך שאלון חדש ומשנה את תפיסת העולם.

    זאת באמצעות "תר"ש המיון" שהוא למעשה מסגרת המאגדת מספר רב של תהליכים אשר תכליתם בחינה, מיון ושיבוץ מיטבי, תוך התבססות על כישורים, יכולות ורצונות המלש"ב, (מועמד לשרות ביטחון) כך שיגדילו את האפקטיביות של צה"ל  "מטרת תר"ש המיון" אומרים בצבא "היא להבטיח מיצוי מיטבי של ההון האנושי, העצמתו והכשרתו לכל אורך השירות".

    וכך, המרכיב המשמעותי ביותר של אסטרטגית המיון הוא בשינוי התפישה ומעבר משיבוץ על פי סעיפים לשיבוץ על פי פרופיל אישי.

    "המעבר משיבוץ חד-ממדי לרב-ממדי יתבצע בעזרת הטמעת פרמטרים נוספים להליכי המיון אשר ידייקו את השיבוץ ויובילו בסוף התהליך גם לירידת אחוזי הנשר" מדגישים בצבא.

    בין מטרות התוכנית, אותה מוביל ראש אגף כח אדם בצה"ל האלוף יניב עשור.

    על מנת לממש באופן מלא את עקרון שוויון ההזדמנויות, הוחלט בעבודת מטה משותפת עם אמ"ן על הנגשתם ופתיחתם של מיונים בפריפריה, בצפון ובדרום כשכבר במהלך השנה האחרונה, בוצעה הרחבה משמעותית של היקף המיונים המקוונים על פני המבחנים הפיזיים.

    וגם לרשויות המקומיות הועידו בצבא תפקיד. אחרי שבתקופת הקורונה הוכיחו הרשויות את יעילותם, סומנו שלושים רשויות ראשונות למיקוד כפיילוט על סמך נתוניהן בתחום היקפי הגיוס ללחימה, נשר משירות והיקפי היציאה לקצונה. לאור ההצלחה ברשויות הראשונות בהן נבנה המודל, סיכם הרמטכ"ל הרחבה למאה רשויות עד סוף שנת 2021, ובמשך גם לכלל הרשויות.



    0 תגובות