ירושלים • ברקת לקול חי: בעיר יש מקום לכולם

    גואל וועקנין No Comments on ירושלים • ברקת לקול חי: בעיר יש מקום לכולם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית ירושלים ניר ברקת אומר השבוע בראיון ל'קול חי' כי ירושלים היא עיר בה יש מקום לכל המגזרים, חרדים ושאינם, בשיתוף פעולה הדדי כפי שהיה בקדנציה החולפת.

    בשיחה עם 'קול חי' הוסיף ברקת, כי תושבי ירושלים זקוקים לראש עיר שיבוא לשרת אותם כפי שעשה בחמש השנים האחרונות ולא לראש עיר שחפץ לשלוט בעיר באמצעות קומבינה פוליטית, מבלי להתחשב באינטרס של התושבים. תפיסת העולם של לשלוט בעיר לא נכונה בכלל, בודאי לא לירושלים, אומר ברקת.

    מה גרם לך לעזוב את עולם העסקים לטובת הפוליטיקה?
    לאחר שנים שעסקתי בפילנטרופיה הבנתי שהמערכת הפוליטית העירונית לא מתפקדת כמו שצריך ועזבתי את עולם העסקים לטובת העשייה במגרש הפוליטי.

    מאשימים אותך שאתה מחלן את העיר?
    ירושלים זו עיר שלא חולקה לשבטים וככזו, גרים בה כל סוגי האנשים וכולם צריכים להרגיש שייכים לעיר ושיש להם מה לחפש בה והראיה שמאז שנבחרתי לראשות העיר לא רק שההגירה השלילית פחתה אלא אף החלה הגירה חיובית של אוכלוסייה שאיננה דתית.

    פגע בך שראש הממשלה לא הביע עדיין תמיכה במועמדות שלך כאשר אתה יצאת מגדרך כדי לעזור לו כשהוא עמד לבחירה?
    לנתניהו יש אילוצים פוליטיים וגם זה שהוא לא תומך במועמד השני זה גם בסדר. עם זאת אני מאמין שבבוא היום הוא כן יביע תמיכה בי.

    לאחר חמש שנות קדנציה איפה היינו ואיפה אנחנו היום?
    בירושלים חייב להיות מקום לכולם זה לצד זה לכלל המגזרים. סיימתי קדנציה עם קואליציה מקיר לקיר והעיר צומחת בקצב מואץ לטובת כלל הציבורים החיים בירושלים. בירושלים צריך לעבוד לא אחד על חשבון השני אלא ביחד ובצורה הוגנת וישרה כפי שנעשה היום.

    מה המאפיין של ראש עיר בעיר כמו ירושלים?
    בירושלים צריך ראש עיר שבא לשרת את התושבים ולא אחד כזה שבא לשלוט על התושבים. מי שיבוא כדי לשלוט על התושבים מובטח לו שייכשל.

    הנציגים החרדים היו חלק מהקואליציה ועבדת איתם בשיתוף פעולה וכיום לפחות מפלגה אחת כבר לא אתך?
    יש רצון לבצע קומבינה פוליטית כדי לשלוט על העיר. הקומבינה מנסה לחבר כמה קצוות כדי לקחת את העיר מהתושבים ולנסות לשלוט עליהם. הדבר הזה היה בעבר ולא הצליח וגם היום זה ניסיון שלא יחזיק מים.

    מהי תפיסתך הפולטית?
    התפיסה שלי היא שאסור לייצר תחושה של ציבור אחד כנגד ציבור אחר. זוהי תפיסת עולמי כיום וזו היתה תפיסת עולמי גם כשהייתי באופוזיציה והיא תלווה אותי בכל הקדנציות.

    על כמה קדנציות אתה חושב היום כאשר אתה נמצא בסופה של הראשונה?
    לפחות שתי קדנציות. כאשר באים ממקום של שליחות ומרצון לשנות דברים שהיו לקויים צריך זמן ואורך רוח שמצריך לא פחות משתי קדנציות.

    האזינו לגואל ועקנין בסקירה מקיפה על הנעשה בירושלים בתוכנית המהדורה המרכזית עם אברהם פרסטר:



    0 תגובות